Majamamma. Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Jenta mi er 10mnd og begynnte i barnehagen denne uka. Jeg glemte helt å fortelle at hun ikke hadde fått smake vanlig melk ennå. Trodde ikke de skulle ha det før de var ett år, og tok det som en selvfølge at de visste det. Hun ble litt rar i magen, men det har gått greit. Jeg sa fra den andre dagen at hun ikke hadde fått melk før, men allikevell ga de henne til lunch. Hun har fått smake en del is i sommer så hun er litt vant, men ...Er det meg som har missforstått noe eller? Skal man ikke vente til de er ett år eller er det ikke så farlig?
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 De skal vente til de er 1 år hvis de har arvelig allergi i familien, men hvis ikke så er det visst ikke så farlig om de får det fra 10-11 mnd. Jenta di har jo allerede fått is så det burde jo ikke være så stor forskjell. Hvis hun ikke reagerte på melka noe skikkelig første gang så tror jeg ikke at det skulle bli et problem senere.
Ranveig R Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Anbefalinga er å vente til ungen er rundt året, allergi i familien eller ikkje. Syrna melk (yoghurt/biola/cultura) kan dei begynne med rundt 10 mnd. Synest det er veldig rart at barnehagepersonalet ikkje var klar over dette!
Majamamma. Skrevet 1. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2006 Takk for hjelpen! Jeg burde kanskje ha tatt det opp med dem med en gang, men syns det ble litt ekkelt. Ville ikke irettesette dem på noe som kanskje ikke var så viktig.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Jeg jobber i barnehage og i år begynte det to stk på 10 måneder. Vi pleier å ha samtale med foreldrene til alle barna om hva de spiser og drikker. Det er greit å spørre foreldrene siden alle ikke kan snakke å fortelle hva de vil ha selv, om de er allergiske o.s.v Den ene på 10 mnd skulle ha MME og den andre vanlig melk. I barnehagen min får barna alle måltidene, så da er vi pliktige til å kjøpe inn MME siden d er d han drikker
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Jeg har jobbet i barnehage. Og hvis et barn skulle ha noe annet enn vanlig ku-melk, pleide foreldrene å ha med dette selv. Men alle barnehager gjør forskjellig.
Tøydokke Anna Skrevet 2. september 2006 #7 Skrevet 2. september 2006 Det har ikke bare med allergi å gjøre at barna skal vente med kumelk til de er 1 år, men mest fordi vanlig melk er for hardt til nyrene dems. Ville sagt fra jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå