Sessa ruger igjen... Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Leser på nettet at den feite melken som kommer på slutten av et mm måltid skal kunne hjelpe på kolikksmertene da den går saktere igjennom tarmene. Interessant! Men hvordan i huleste skal jeg kunne få gitt frøkna denne melken? Hun er veldig glupsk og suger intenst i fem minutter. Etter det suger hun sporadisk eller sovner. Hun slipper aldri puppen helt frivillig, men spiser i noen tilfeller til hun gulper ved puppen. Jeg kjemper for å holde henne våken. Tar henne gjerne opp og raper midtveis i måltidet og legger inn et skift omdet trengs. Da hender det hun er borte fra puppen en ti min. tid. Kan det gjøre at puppen "restarter" og at melken som kommer ut når hun begynner igjen er som på starten av måltidet igjen? Jeg ammer kun på et bryst om gangen. Hvordan merker man om puppen er tømt, og hvor lenge skal jeg kjempe med å holde frøkna våken ved puppen? Hvis denne melken kan hjelpe på kolikken og samtidig gjøre at hun sover lenger enn to timer om gangen, blir jeg lykkelig!!
wasabi Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Iflg min helsesøster så tilpasser brystet seg barnets spisemønster, så hvis hun vanligvis spiser i bare 5 minutter, så får hun likevel fet melk til slutt. Jeg fikk et bra tips: hvis du lar henne amme ofte på kvelden så får hun mere fet melk, og sover dermed bedre, les her, kjempefin artikkel som forklarer hvordan "ammedøgnet" funker: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx -Det funket bra for oss ihvert fall... Hvor gammel er datteren din? Vi hadde det akkurat slik du beskrvier de første 4 månedene, så roet det seg og lillemann begynte å spise sjeldnere, helt av seg selv... puh.
wasabi Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Glemte å si: at jeg også lurte fælt på om brystet var tømt av og til. Så jeg gjorde slik: hvis du klemmer forsiktig inn over og under brystvorten og drar ut (håndmelkingsteknikk), og det kommer en fin stråle! :-) - så er det altså mat igjen. Men kommer det ingenting så er det ganske tomt. Brystet blir aldri HELT tomt heller, men det slutter å sprute ut melk, liksom :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå