temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Slanker meg og har såååååååååååååååå lyst på godteri!!! Forslag ?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 - Popcorn er lov :-) - Dip og grønnsaks-staver (gulrot, agurk, blomkål, kålrot:-) - Kokosboller (selvsagt ikke en hel pakke, men sikkert et par-tre:-) kommer sikkert på mer...
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 1. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2006 Hvordan virker kokosboller på blodsukkeret, tro??? Har vært på helsekost og kjøpt sukkerfri sjokolade, men det smakte pjuk!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Kanel har jo super effekt på blodsukkeret, så prøv å få i deg 1 ts hver dag med det. Stabiliserer blodsukkeret så ikke det fyker rett opp og ned igjen. Kanel kan også brukes i mye mat, eks stekt kjøttdeig, på tomater (stek halve tomater med persille og kaneldryss-kjempegodt) Prøv kanskje å ha noe sånt for hånd, slik at når søtbehovet melder seg så kan du brase litt sunne ting. Lag salat med ristede pinjekjerner og hvitløk og ha noen biter mango i, kanskje litt kyllingkjøtt. Lag en lettdressing med friske urter i og sett i kjøleskapet med lokk på. Ta en liten bolle når suget kommer. Når jeg tenker etter så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor ikke jeg gjør dette selv oftere:-)
MAJA-67 Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 Hei tonetroll ! Jeg slanker meg også. Har hatt sinnsykt sukkerbehov siden jeg ble gravid, men nå har jeg sluttet å amme- og det har avtatt noe. Har tidligere gått på Libra kurs, og der lærte vi at vi kunne "skeie ut" en dag i uka, men her var det magert kosthold som gjaldt. Nå er jeg helt forvirra av fett og Fedon og karbohydrater. Spiser vi for lite fett, så setter vi ned forbrenninga...??? Nå prøver jeg å spise lite og ofte, da blir søtsuget mindre. Og så har jeg kjøpt valnøtter, for det er det lite karbohydrater i- og så skal det visstnok være gunstig for kroppen. Men i dag er det lørdag, så i kveld har jeg spist masse smågodt. Men det er jo veldig mye forskjellig søte frukter som du kan kaste deg over når søthungeren kommer: nektarin, melon, ananas eller kanskje en fruktsalat? Er du inne på mammas kropp? Der er det noen som kaller seg tirsdagsveierene- en grei måte å følge opp seg selv-sammen med andre. Lykke til, håper jeg får høre hvordan det går med deg !
Gummelillan Skrevet 2. september 2006 #6 Skrevet 2. september 2006 Ville bare si at jeg synes du er kjempeflink jeg, Tonetrollet! Her burde jeg så absolutt begynne å skjerpe meg og utnytte det at jeg fortsatt fullammer. Forbrenner jo da veldig mye mer enn normalt. Men i stedet for å spise normalt og se vekta gå ned, har jeg stort sett avsluttet hver kveld med et skikkelig etegilde. Spesielt har frosne brownies fått ben å gå på og da er det ikke snakk om bare en, nei....Har pleid å vært veldig tynn og sprek tidligere og tror vel derfor i mitt lille hode at jeg skal bli det av meg selv, men det ser ikke sånn ut denne gangen nei. Fikk imidlertid en skikkelig "wake-up" i går. Var på shopping på en venninne og vi så på en litt stilig, lan strikkejakke som min venninne høyt uttrykte ville være kjempefin på meg. Det hørte ekspeditrisen som da strente bort til noen kjoler som hun også mente jeg ville like, for det skjulte litt det overflødige over maven!!!!!!! Jeg ble dødsfornærmet og kjøpte IKKE noe kjole av den damen, nei! Men vel hjemme måtte jeg jo ta et godt blikk i speilet og vel gi damen rett i at jeg nok har litt vel mye både her og der fortsatt. Så nå er det slutt. På mandag SKAL jeg i gang med trening igjen. Tror virkelig jeg skal melde meg hos tirsdagsveierne på mammas kropp!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 3. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2006 Hvor frekk går det an å bli??? Tirsdagsveierne er kanskje en god ide... Jeg får se. Har liksom sagt til meg selv at jeg ikke skal bry meg så mye om vekt denne gangen. Hver gang jeg har slanket meg har det liksom vært et prosjekt som jeg skal bli ferdig med. Og når jeg er ferdig bare raser jeg opp igjen. Derfor... Legge om livsstilen. Kjenne etter hvordan jeg føler meg osv... Men så vet jeg jo at når man skal mye ned i vekt er det å se antall kilo som forsvinner nettopp en stor motivasjonsfaktor...
Gummelillan Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Enig i at vekt egentlig ikke er avgjørende, men trivsel. Likevel synes jeg personlig at vekt tross alt kan være en grei målestokk og god motivasjonsfaktor. Etter som årene har gått har vi jo lært oss hvor på skalaen vi liker å ligge ;-) Men jeg har ingen planer om å bli helt asketisk her. Er litt for glad i å kose meg hjemme i permisjonstiden. Travle dager med jobb kommer tidsnok tilbake og da har jeg tidligere heller slitt med at jeg blir for tynn enn for tykk. Så da får sånne dumme ekspeditriser bare fortsatt drømme om å selge meg uformelige kjoler en stund til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå