Gå til innhold

Dere med en inntekt og mye lån!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe hus, det ser ut som det er ikke noe lurt vente. Har faststilling. Ikke noe lån fra før.

Inntekten min ligger på 240 000 fast + ca. 10000 i året i tillegg. Overgansstønad 2,5 år til som ligger på ca. 2000 i mnd. dobbel barnetrygd.

Tror dere jeg har håp, kan jeg ha grav på bostøtte?

Etter min regning skal det gå , men tror dere jeg har håp?

Vet at det er enklest å snakke med banken , men vil høre erfaringer til dere som har erfaring selv.

Gidder ikke å leie hele livet , og det går jo ikke spare, klarer o aldri spare igjen den prisøkningen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at lånet skal ligge rundt 1.000.000

Skrevet

Hei!

Skjønner godt at du vil kjøpe deg noe eget.

Hvis jeg idag skulle ut på boligjakt ville jeg tatt kontakt med banken.

Da jeg skulle søke om lån (som var for 4 år siden), tok banken utgangspunkt i at jeg fikk overgangsstønad + barnetrygd, dette for å få høyere inntekt som sa de og mere lån. Overgagnsstønaden blir jo på ett tidspunkt borte og mye kan skje med barnebidraget. For min del ble det tøft da loven om barnebidraget ble omgjort og overgangsstønaden ble borte. Jeg ville vært litt obs på hva banken tar som grunnlag for inntekten.

Dukan joi regne med at du etterhvert går opp ilønn også.

Bostøtte regnes utifra inntekt, du finner sidene deres ved å søke på bostøtte.

Lykke til med boligkjøp!!! Dette greier du!!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg betaler 4000 i husleie nå. Når jeg regner det 12 mnd i året i 25 år får jeg 1.2 mill. Trekk fra renter, og si at du har et lån på 700 000. Lønner det seg å leie? Nei? Får man lån? Tja, verdt å prøve :-) Dette klarer du!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...