Gå til innhold

ALLE BERGENSMAMMAER SOM AMMER SE HIT!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere overskuddsmelk så trenger de den på nyfødt/prematur avdelingen på barneklinikken på haukeland. Per i dag har de bare en donor. Og det sier seg selv at det ikke er nok.

Jeg har vært nede og meldt meg opp og tatt blodprøven for å se om jeg kan gi melk eller ikke. Desverre så er det 50-60% sjanse for at man ikke kan gi pga et virus som storparten av befolkningen bærer på! Men jeg får svar på onsdag :) Har begynt lagringen allerede da :D

Om dere skulle føle for å hjelpe de stakkars små som er avhengige av å få morsmelk må dere ringe til barneklinikken. Du kan gi melk inntil babyen din er 6 måneder gammel, ikke lenger.

Du får leie pumpeutstyr på sykehuset sin regning

Du får begre til å lagre morsmelk i

Du får 125,- per liter og de dekker reiseutgiftene dine.

Viktigst av alt du får en god selvfølelse fordi du hjelper noen som virkelig trenger det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle gjerne ha hjulpet..men tror ikke jeg har overflod av melk liksom... nå har jeg ikke spren lenger eller noe... så da må jeg prøve å få opp produksjonen igjen.....

får håpe det kommer flere som kan gi melk! går jo til noen som virkelig trenger det

Skrevet

Det er en fin måte å få opp produksjonen på. Pumpene de har på sykehuset er veldig gode.

Skrevet

Har masse melk, og tanken på å donere bort, har slått meg. Dessverre fikk vi en dårlig start med ammingen, og pumpet i 6 uker. Er så lei, at jeg vet rett og slett ikke om jeg orker.....Fryktelig egoistisk, altså...

Skrevet

De burde opplyse om dette på føden. Er jo ikke alle som er klar over at det er mulig. Jeg skulle gjerne gjort det før han ble 6 mnd, men temkte på det for seint. Pumper hver kveld, så har frysen full. Blir selvfølgelig mindre og mindre nå, men tenkte det er greit å ha et lager når han om litt ikke vil ha mer eller eg skal på jobb. Da kan han få det i grøten:) Men neste gang skal eg gi til barneklinikken.

Skrevet

Vil bare at folk skal se dette jeg. Jeg kan bare donere i 1 1/2 måned men vet at ihvertfall den tiden kan jeg hjelpe :D

Skrevet

Skulle jeg gjerne gjort, men nå er snuppa blitt 7 mnd, så da er det for sent. Hadde de spurt meg på sykehuset hadde jeg gladelig gjort det!

Skrevet

Eg og er einig i at det burde bli opplyst om dette på sjukehuset når ein har født, eventuelt at det hadde blitt tatt opp på helsestasjonen. Det er ikkje nok at det kanskje ligg ein brosjyre her og der liksom.

No er guten vår alt for gamal til at dei vil ha melka mi (og det begynner å bli vanskeleg å pumpe), men kanskje eg gjer det neste gong. Er jo ei veldig god sak, er mange premature som treng morsmelk før mammaen får i gang produksjonen...

Skrevet

Kanskje noen burde legge dette innlegget inn på BIM.

Siden det ikke blir opplyst noe om dette på KK.

Skrevet

Henger oppslag om dette på Barselloftet, hvertfall.... Tror det er på helsestasjonen også (Engen)....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...