Gå til innhold

Søker etter kurs/veiledning i brodering (brodering av bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har veldig lyst til å brodere et bilde av min datter - gjerne i svart/hvitt. Problemet er at jeg ikke har noen erfaring med brodering. Jeg har brodert en veggholder med Ole Brumm i korssting og back stich (bakoversting?), men det er alt. Antar man må bruke mange flere varianter for å få et slikt bilde fint? Har lastet ned fra nettet et program som heter PC stitch pro, men det virker som om man bør endrer på det oppgenererte bildet for å få det best mulig. Har lest at man også kan sende inn et bilde og få de til å lage det, men jeg har jo lyst til å lære meg dette slik at jeg kan lage flere selv senere. Finnes der kurs eller noen her som kan lære meg å lage et slikt mønster, samt lære meg de forskjellige stingene man bør bruke?

Jeg bor i Bergen.

PS Ble litt feil oversktift på det forrige og ettersom det ikke går an å redigere la jeg det inn på nytt :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes ialelfall en bok med forskjellige stingtyper forklart. husker ikke hva den heter, men finnes sikkert i bokhandler. tror også en del sting er forklart på engelsk i flere av de bladene narvesen har (cross stitch crazy blant annet).

er kjempelenge siden jeg så på det programmet du nevner og det var bare en gratisvariant jeg hadde. syntes uansett at den gangen ga det veldig kornete/merkelige bilder, men de kan jo ha forandra pådet nå.

har du prøvd å søke på nettet etter forumer og sånt? finnes veldig mange hobbyfora som tar for seg korssting og sikekrt også da slike programmer.

søk via google.com og på engelsk så burde du få opp en del treff

Skrevet

Heisann

Tusen takk for tipset :o)

Av en eller annen grunn var jeg så ivrig og fokusert på DIB at jeg helt glemt det store internett der ute. Pleier jo å søke rundt etter alt annet jeg lurer på så måtte flire litt over at det ikke engang streifet meg denne gangen :o)

Skal gå i gang med noen søk og stikke innom Narvesen, bokhandlere og biblioteket til uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...