Gå til innhold

Noen som vurderer au-pair?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha au-pair når permisjonstiden min er over - ei veldig hyggelig jente fra Honduras som jeg har møtt på en av mine mange turer i latin Amerika. Søstera skal også bo hos oss mens hun studerer norsk. Hun har allerede jobbet som au pair 2 år i Norge og har derfor ikke lov til å gjøre den type jobb lenger da maxtiden er 2 år. Hun kom hit etter anbefaling fra ei venninne av familien som har bodd i Norge i mange år. De har også ei niese som har lyst til å jobbe som au-pair i Norge. Hun er 24 år, har studert administrasjon og ledelse og jobber på en flyplass i hjemlandet. Familien skryter veldig av denne jenta. Hun er flink, arbeidsom og ærlig. Hun snakker litt engelsk. Det hadde vært hygglig for disse jentene om de hadde hatt et lite sosialt miljø. Fordelen er også at de har denne familien i ryggen som har bodd i Oslo i veldig mange år. De er veldig hyggelige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt mange au-pairer fra forskjellige land, da mine eldste barn var små.

Det har vært både for å nakkdeler... Hadde vurdert det igjen, hvis jeg hadde hatt plass i huset.

Det er klart at det er et fremmed menneske som lever tett inn på familien, jeg husker at det var tøfft med vår første au-pair. Etterhvert så lærer du og leve med det...og ser fordelene. Men det er bra å ha faste oppgaver for au-pairen og ev. gå ned i arbeidsoppgaver. En motsatt. Jeg kan huske at vi hadde som hovedoppgave å passe barna, finne på noe morsomt med dem. Rydde og vaske barnas rom. Jeg kan huske at jeg også syntes det var deilig at au-pairen pakket in barnas klær i skapene. Vi delte som regel på matlagning og vasking...

De var som regel med på familieturer hvis dem ønsket det.

Dere får finne ut hvordan dere vill ha det. somsagt er det lurt å sette seg ned før dem kommer og tenke på hvilka oppgaver au-pairen skal ha.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...