Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 noen gode tips? HAr kommet til at vi blir ca 50 personer, men tror en del av dem ikke drikker. Hvordan regner leietagerne ut det? Vi må jo feks bestille velkomstdring å si at det er til 50 stk, men så drikker kanskje bare 30 av dem og da er det jo skikkelig surt å kaste resten i vasken... Hmmm... hehe, virker nok litt sær nå Og vinflaskene koster 320 pr flaske og de regner en flaske til 3 personer. må man da betale allt på forhånd eller trekker de fra, eller bare regner opp de flaskene som er drukket? Noen som skjønner hva jeg mener...?
Gjest Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 hei! slike steder som du må kjøpe alkoholen der du holder festen, ble jeg fortalt at man kun tok betalt for de flaskene man faktisk drakk. de som arrangerer bryllupet ditt har gjort dette så mange ganger, at de helt sikkert har sånn ca peiling på hvor mye vin som går med, hvis du vil ha et ca beløp på hvor dyrt det blir liksom... Så på et annet innlegg at man regnet et glass hvitvin til forrett, en halv flaske rødvin til hovedrett og et glass et eller annet til desserten... går vel fire drøye glass på en flaske.. Så da kan du kanskje regne ut sånn ca.. og velkomstdrink kan jo likegodt være feks en musserende vin, så da kan du kanskje betale etter hvor mange flasker som går med...
tigergrrrl Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Du skal bare betale for flasker som blir drukket. Dette er et tips fra en servitør, ikke meg: når festen er ferdig forlanger du å se de tomme flaskene. Tell over, se at det ikke er slanter. Det er bare å være streng, det er mange som prøver å lure litt. Hvis det er servering ved bordene er det beste at servitørene skjenker i glassene. Da tømmes flaskene fortløpende. Pass på at du betaler pr. flaske og ikke pr. glass. Det som skjer hvis de tilbyr vinpakker er at de skjenker to ganger under hovedretten og regner det som to glass, selv om de fleste ikke er i nærheten av å ha tømt glasset sitt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå