ainamamms Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 hei alle der ute, jeg er en jente/dame på 34 som venter mitt første barn, og det i seg selv er kjempe hyggelig siden jeg for bare noen få år siden trodde at jeg ikke kom til å få noen. en bil ulykke i 2004 gjorde at jeg fikk skadet bekkenet mitt såpass at jeg trodde at nå var toget gått for min del. men nei da legene er jo så utrolig flinke i dag så de fikk lappet meg sammen. men en blir jo aldri helt fornøyd da, siden jeg har i den lille tiden jeg har bodd i Østfold hørt så mye stygt om sykehuset i Fredrikstad, har jeg ikke mye lyst å føde der, men har blitt avvist både på Ullevål og riksen. så det ser desverre ut til at jeg må føde på Fredrikstad. Er det noen der ute som har en god erfaring, eller i det hele tatt noen erfaringer de vil dele med meg, så jeg kan få bekreftet/avkreftet redselen min??????
¤SolaMi¤&lillesøs Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Hei kopierte en tråd til deg ang samme spm igår. Har blitt spurt om dette flere ganger på DinBaby også,og det er svært få negative opplevlser.Og de neg opplevelsene er ikke store http://www.barnimagen.com/forum/thread/6142822 Jeg gleder meg i år som ifjor!) Hvor i Østfold bor du?
komplett familie Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Har ikke selv erfaring fra Fredrikstad, men min søster har født der og er veldig fornøyd. Hun hadde kun falske rier så det endte med ks, men har hele veien fått bra oppfølging. Tror sykehuset har fått så mye kritikk i det siste at det ikke er noe problem å føde der nå. Jeg hadde ikke hatt negative tanker om det. Har også ei venninne som skal føde der.... Lykke til
Skogro Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Jeg har født 2 ganger i fredrikstad, bare positive opplevelser. Nå er jo avdelingene helt nye også, har vært oppe og titta og det ser kjempefint ut. De har satset mye på føde/barsel de siste 2 åra. Bla så er det bare enerom der og det er det ikke alle som har...Bekymrer meg heller ikke for kompetansen der. Men det er riktig at de har vært mye i søkelyset for feilbehandlinger etc, mye av grunnen til det har jeg hørt er at fredrikstad har rapportert inn der andre sykehus kanskje har latt være....ting skjer over alt,vet du...
suna-78 Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 Hei, jeg vil også si noen ord,,,,selvom jeg enda ikke har født! Jeg tilhører egentlig Ahus ( Akershus ) men har søkt meg til Fredrikstad. Rykter du har hørt tilhører fortiden! De har vært litt uheldige, men så er det også sånn at alle små sykehus er mer utsatt for prat. Det skjer masse rart i Oslo også, men de er mer beskyttet. Uansett....Sykehuset i Fredrikstad går for å være fantastisk bra når det gjelder fødeenheten. De har nye avdelinger og har jobbet masse med kvalitetsutvikling. Jeg er opprinnelig fra Østfold og har bl.a 3 nevøer som er født der og mange venninner som har fått siste to åra. Bare ros ; ) Jeg gleder meg til å føde på Fredrikstad og håper med ette at jeg bidro litt med å snu det du allerede hadde hørt....! Når det gjelder sykehuset generelt kan det skurre litt....men vi skal jo ikke på noen av de andre avdelingene ; )) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå