Gå til innhold

Burde han kunne sove hele natta nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får middag ca kl.16, noen ganger før, ellers mm.

Han spiser da ca 1/3 av et middagsglass og drikker vann til.

Han er 5 1/2mnd.

Kan jeg avvenne han med nattpuppen, eller trenger han melk om natta?

Han legger seg ca kl.19 og får pupp mellom kl.2 og 4, og står opp mellom 6 og 7. Han er helt nødt for melk kl.3-4... virker hvertfall sånn for han vil ikke ta smokken, den kan jeg lure han med om han våkner før det.

Men det er jo slitsomt å våkne på natta også...vil gjerne han skal sove rundt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også en på den alderen, og ville ikke ha vennet han av med mat om natten enda. Han har ikke fått fast føde enda. Når han får i seg 2 skikkelige måltider om dagen...om noen mnd...har jeg planer om å sove natten rundt! Håper minsten er enig :)

Skrevet

Han har nok behov for et nattmåltid. Kjerringregelen er nattavvenning når de spiser to grøtmåltider ila dagen (evnt middag), samt godt med væske. Du som ammer, får jo ikke målt hvor mye væske han får i seg. Tror ikke jeg ville hoppet på nattavvenning før jeg fikk ham til å spise litt mer.

Skrevet

Det er nok litt tidlig enda, når du har begynt med flere faste måltider på dagtid, f.eks grøt til kvelds og frokost + middagsglass, så kan du avvende med melk om natta. Min er snart 10 mnd, og har først begynt å sove rundt nå... mer aktiv om dagen og mer sliten om natta...

Skrevet

Takk for svar!

Føler egentlig han trenger det måltidet ja, men 'alle' sier han burde sove rundt snart og det hadde vært deilig å få sovet rundt sjøl og, men om en mnd eller to da :)

Skrevet

mi er litt over 5mnd og får 3måltider.

hun våkner minst en gang om natta for mere mat

Skrevet

min har sovet natten igjennom siden han var 3.5mnd....spiser enda kun melk....sover fra 9 til 9.....

så det er ikke fortidlig å avvende nå

Skrevet

Det er forskjellig fra barn til barn. Noen har litt høyere aktivitetsnivå og forbrenning og trenger da nattmåltid selv om de spiser godt på dagen. Du merker selv om han er sulten eller bare vil ha kos. Du kjenner ditt barn best.

Skrevet

han er helt klart sulten på natta. han er utrolig aktiv, åler seg frem og holder på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...