alltid anonym Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Vi er en familie på 4 som for tiden bor i England. Nå har samboeren min fått jobbtilbud i Dublin, og vi vurderer å flytte dit. Ingen av oss har vært der før, så hvis noen kunne fortelle litt om hvordan det er å bo der, skole, barnehage osv hadde vi blitt kjempeglade. Klem fra
Sinah Skrevet 10. september 2006 #2 Skrevet 10. september 2006 Hei! Vi har bodd i Dublin i 7 måneder nå, og trives kjempegodt. Vi har en jente på snart 7, og en gutt på 6 dager. Datteren vår går på en privat katolsk pikeskole, som vi er veldig fornøyd med. Vet ikke så mye om det offentlige skolesystemet, men vi fikk et tips om denne skolen som lå i et område vi kunne tenke oss å bo i. Prisene er overkommelige i forhold til det jeg vet om engelske privatskoler, ca 2500 NKR pr mnd. Barnehage er dyrt, som i England, og har forstått det som om det er vanskelig å få plass. Imidlertid fikk vi uten problemer plass i "creche" to ettermiddager i uka til datteren vår, og der har de også barnehage. Irene er kjempehyggelige og hjelpsomme. Jeg har bodd i England også, da som student, og synes irene er lettere å komme i kontakt med. Vi har blitt veldig godt mottatt, og fikk f.eks. mange tilbud om barnepass i forbindelse med fødselsen. Generelt kan man si at sørsiden av Dublin, er Dublins vestkant, men det er bra områder i nord også. Vi valgte bevisst å bosette oss når Luas (trikken), da denne fungerer utmerket, noe man ikke kan si om bussene. Anbefaler Dublin på det varmeste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå