Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare meg uten melk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere å kutte ut melk i en periode, da vi mistenker kolikk på vesla, men jeg elsker jo melk!!! Dessuten er det jo så mye som inneholder melk: ost, smør, sauser, osv... Hvordan har dere som har gjennomført dette klart dere? Kutter dere ut alt eller reduserer dere bare på inntaket. Jeg drakk ofte en liter melk til frokost da jeg var gravid, nå er det kun et glass.

Hs sa at dersom avføringen var grønnlig burde jeg kutte ut melk for en periode... kanskje jeg venter litt til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff ja..det er fælt å holde seg unna=( glad jeg ikke er allergisk. Kuttet vel ut det meste av melk,men brukte smør da...en periode spiste jeg kun brød med smør på og vann attåt :(

men var ikke det han reagerte på da så begynte igjen etter en stund.

Skrevet

Hei. Nå har jeg vært så nysgjerrig.. Hvordan gikk det med rapinga?

Skrevet

Prøvde trikset ditt, men det hjalp dessverre ikke så mye. Får fortsatt sjelden ut rap, men har begynt med kiropraktor, så håper det hjelper...

Skrevet

Hvor lenge holdt du deg til denne dietten? Hvor lang tid må man bruke på å teste hva de tåler disse små? Har hørt at maten min går til mormelken på tolv timer. Da burde det jo egentlig være en smal sak å teste hva babyen tåler...

Skrevet

www.utenmelk.no

en fin nettside der du ser at det er masssse du kan spise som er uten melk.

Melk er ikke særlig bra i utgangspunktet. Jeg elsker å drikke latte til frokost, men prøver å kutte det ut, kanskje heller unne meg det i helgene. Jeg drikker heller presskannekaffe m littegrann melk i.Jeg elsker også iskrem, men det fins en fin soya-iskrem på helsekost, veldig god.

Prøv å kutte ut melk. Det er ikke så bra for babyen. Så kan du prøve litt etterhvert. jeg gjorde det, og det har funket ganske bra. prøver fortsatt å begrense melkeinntaket. det går helt fint, man venner seg til det.

Skrevet

Det har vært vanskelig noen dager, men prøver så godt jeg kan å finne annen spennendes mat som småen tåler. Sjokoladen har vært verst å gi opp.

Nå er han seks mnd, og reagerer ikke like sterkt om jeg tar meg en sjokoladebit....jippi!!

Det har absolutt vært verdt det så ha en blird og fornøyd go'gutt. Kutt ut melkeprodukter du (helt i noen dager) så få du kanskje en herlig forandring?

Det kan jo også hende at han ikke tåler annen mat i tillegg. Jeg har måttet holde meg unna brus, kaffi, snop, chips, sterk mat, nøtter, bær....ja, tror det var alt, ...og ja, løk, kål.

lykke til :)

Skrevet

Hei:)

Vært igjennom det jeg og- i 2 uker. Gjett om det var en sann glede å fråtse i melkeprodukter etterpå!!

Jeg var konsekvent og kuttet ut absolutt alt av melkeprodukter. Men det finnes endel erstatningsprodukter. Feks rismelk, soyamelk o.l. Jeg fant ut mye på www.utenmelk.no.

Lykke til !!

Skrevet

Hadde håpet at jeg hadde funnet opp en ny og effektiv måte å få de til å rape på jeg nå... (sikker på at du gjorde det riktig?? ;o) Hehe. Men med jenta vår var det faktisk nesten umulig å få henne til å rape før jeg fant ut dette. Håper hvertfall det ordner seg for dere. Ikke noe særlig når de små er plaget av luftsmerter. Du kan forresten bruke en finger til å dunke lett på magen, så hører du om det er luft der. Alltid greit, for da vet man sånn nogelunde om de er ferdig rapet.

Og så ang melk, jeg kuttet ut å drikke melk i håp om at det skulle hjelpe. For noen så er det nok, og man trenger ikke tenke på alle de andre matvarene som det er melk i. Kan ta endel dager før du merker noen bedring. Vet det er kjipt, men hva gjør man ikke for å slippe konstant hyling fra de små. Er jo ikke noe godt å se at de har det vondt.

Skrevet

Høre om de har luft i magen? Hvordan høres det ut og hvor dunker du? Mange morsomme triks du har, a!

Nå har jeg lyst på yoghurt og de to literne med biola som står i kjøleskapet!!!!! ;-D

Skrevet

Hehe.. Ja, jeg har litt mye rart for meg. Når du tapper med fingeren på magen (der hvor den er mest utspilt) så blir det en sånn hul lyd, nesten som en ballong. Men lysten din på meieriprodukter har jeg nok ingen triks for.. hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...