Gå til innhold

Bryllup med barn? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss neste aar og vaar datter vil da vaere 1 aar gammel. Er det noen som har forslag til hvordan vi kan ha bryllupsfeiring med smaabarn til stede? Flere av gjestene har ogsaa smaabarn opp til 7-8 aars alderen, saa vi vil gjerne invitere dem ogsaa. Vi har ikke mulighet til barnevakt iom at alle vennene vaare + familie kommer til aa vaere til stede under feiringen -saa hva gjoer vi? Bekymrer meg jo ogsaa fordi det vil bli servert alkohol under selskapet, og jeg kan jo ikke kontrollere hvor mye hver enkelt person drikker, vil ikke at folk skal bli fulle naar det er barn til stede, men samtidig vil jeg at folk kan ta seg litt alkohol til maten og etterpaa om de har lyst! Uff, syntes dette er vanskelig. vurderte aa bare ha middag og ikke fest paa kvelden, men det er litt trist aa gaa glipp av brudevalsen etc..Noen med erfaringer?Er takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man har vært her inne en stund, er det noen diskusjoner som går igjen. Det med barn/ikke barn i bryllupet er en av dem. Hvis du går litt tilbake, finner du sikkert mange tråder om dette.

Vi skal gifte oss i oktober og har da en 1-åring sammen pluss min særkullssønn på 7. Vi har invitert mange venner og nesten alle har små barn. Regnet ut at med 52 gjester kunne det blitt 27 barn fra 8 år og nedover. Det er ikke en slik fest vi vil ha og har derfor invitert uten barn. Våre egne skal være der. Både fordi 7-åringen ville blitt fornærmet over å bli utelatt, fordi vi ikke har potensielle barnevakter og 1-åringen og fordi vi vil at barna skal være til stede på en så viktig dag! Vi skal ha bryllupet på en fjellstue og alle skal bo der hele helgen. Minstemann blir lagt til vanlig tid, satser på at en bestemor eller en tante tar den jobben underveis i middagen. Storebror skal få være oppe. Håper ingen forsyner seg altfor mye av flaska før han har lagt seg. Ser ikke for meg at det blir noe problem, det er fornuftige folk som kommer.

Skrevet

Vi skal gifte oss neste helg og skal ha med sønn vår på 2,5 år. Mye fordi det er en selvfølge for oss å ha han med,samtidig vanskelig å få barnevakt da alle våre er på festen.Min niese har ansvaret for han under vielsen og festen,og da han ikke orker mer,tar min mor med han hjem og legger han. Det blir servert alkohol under festen,men det er jo ikke noe fyllefest,så regner med at det går helt fint. Og han er jo i seng før noen event. tar helt av:-)

Ellers blir det bare 4 barn utenom fra 10-15 år.

Noen velger å ha med barn og noen ikke.Dere må gjøre det som passer dere best. Lykke til!

Skrevet

De som styrer med lokalet eller hotellet, hjelper ikke de til med å skaffe barnevakt da?Har lest at på enkelte hotell kan de hjelpe til med å skaffe barnevakt. Det virker jo egentli veldig greit så får alle beste foreldre og tanter vere med på hele selskapet....

Skrevet

Vi har fixet sånn at vår 3,5 årige nevø får sove på et hotellrom som ligger tett inntil lokalet, så babycallen virker dit. Kjempegreit! I tillegg kommer vi selvfølgelig til å sjekke inn nå og da. I selskapet får han være med så lenge han orker. Han har jo foreldre, tanter og onkler og besteforeldre der :-)

Skrevet

Vi giftet oss nå i august og for oss var det en selvsfølge at vår datter på 1,5 år og mitt tantebarn på 3 år skulle være tilstedet. De var også brudepike/svenn. Utover de to, satte vi en aldersgrense på 18 år.

Vår datter ble passet på av hennes tante, både i kirken og i lokalet ellers. Hun tilbydde seg selv å passe henne. Vå datter var med på festen fram til kl 2230. Da ble hun kjørt hjem til min svigerinne som la henne. Hennes studentsamboer passet henne om natten og skulle ringe om det var noe. Hun sovna med en gang hun ble lagt i senga og våkna ikke før morgenen etter.

Vår nevø tok kvelden kl 20. Han ble da kjørt til sine besteforeldre(min svogers foreldre), og de passet han til dagen etter.

Begge barna oppførte seg eksemplariske under hele bryllupet. Ikke en lyd i kirken og de satt i ro og spiste under middagen.

For oss var det en selvfølge at de to skulle være med så lenge de selv orket. Men på den alderen de er, begrenset det seg selv hvor lenge de holder ut også.

Skrevet

Heia:)

Har ikke lest hva de andre her har svart deg, men vil gjerne si noe:)

Vi hadde barn med i bryllupet vårt, men de dro etter middagen for frem til det er folk veldig diskree i forhold til alkoholinntak stort sett:)

Det med barnevakt, du skal ha all familie tilstede så jeg, og da kan du jo ikke bruke de som barnevakter som du sa, men hva med foreldrene til en av vennenne deres? Det er jo til neste år dere skal gifte dere, så da har dere tid til å la barnet bli kjent med de som skal passe henne, og omvendt:) De vil sikkert se på det som et ærefullt oppdrag, det ville jeg gjort i alle fall:) Så kan dere gi en flaske vin eller noe som takk for hjelpen:)

Håper dere får ordnet dere til:) Ønsker dere lykke til:)

Skrevet

Våre to barn som vil være 1,5 og 3,5 år neste år og mine stebarn som da er 11 og 15 vil være med oss hele dagen frem til middagen er fortært, så skal de få reise. Moren henter nok de store, og de små skal jeg finne barnevakt til. Andre barn, untatt evt de som blir ammet, blir ikke invitert til oss.

Skrevet

Synes også det greit å ikke invitere andre enn nevøer og nieser, untatt ammebarn :-)

Enkelt og greit!

Skrevet

Vi inviterer nevøer og nieser, men sier fra om at etter middagen er det fest for de voksne. Ordner med en som kan passe på at barna har det greit under middagen, leker med de osv.. om det blir kjedelig. Vurderer å finne et rom de kan se på film.. Det blir endel barn i aldreren 4-6 år, og de klarer ikke sitte stille i så mange timer. Vår datter som kommer til å være 2 år, skal ikke være med på middagen. Hun blir med i kirken og til fotografen, siden får hun leke og legge seg til normal tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...