oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Hei, jeg er en gravid stemor til en jente på 3 1/2 år. Hun bor hos oss annenhver uke. Jeg lurer på hvordan dere andre gjør det med samvær og sånn når det nærmer seg termin og etter??
bambi&bamse Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Hei. Dere kan jo vel bare fortsette som før med annenhver uke vel ?
Gjest Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 jeg er stemor til en gutt på 12.. for oss blir det rettsak for å få gutten hit nå , bare krysser fingrene )
lessist Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Er stemor 50% til 3 barn, 6,9,12år og vi kommer til å ha dem hver 2. uke og litt lenge i julen og da har jeg nyføtt. Kan være litt rart for meg, men DET får jeg bare godta. Blir nærere knyttet vi alle sammen nå ,- stebarna er jo plutselig da blitt søsken til min eller vår felles. Hold familien samlet for all del og skyv ikke et barn BORT! Lykke til! og KLEM!
Diis Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Jeg er gravid stemor og barnet bor hos oss. Da jeg fødte vårt første barn var vi heldige med at barnet var hos sin mor den helgen jeg fødte. Det var litt deilig at pappaen kunne være en del på barsel sammen med oss. Men stesønn kom også på besøk og var selvfølgelig med å hentet oss da vi reiste hjem. Denne gang må jeg nok nøye meg med mindre besøk på barsel siden mannen må ta seg av de 2 vi har hjemme, men det er ikke noe problem. Jeg syns vel at samværet bør fortsette som før dersom fødsel og barseltid har gått noenlunde greit. Et stebarn er jo endel av familien h#n også.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Er ikke gravid, men har nettopp fått en liten. Ha en plan klar, om hvordan gjøre det for fødsel og den første tida. Slik at dere kan ringe moren til jenten når ting kommer til å skje. Det er nok det beste for barnet å være hos sin mor, det nest beste må være besteforeldre, eventuellt en tante, eller andre barnet kjenner godt, og stoler på. Må dere avgårde midt på natten, er det lettest om bestemor eller andre kan komme å bli hos henne til neste dag. Det er litt mindre opprivende enn å bli avlevert klokken tre om natten. Her er stikkordet vel organisert. Etter termin er litt verre, ettersom du ikke aner hvordan fødsel og barseltid blir. Det kan godt være lurt å høre med enten moren, eller besteforeldre om de kan hjelpe til litt, skulle det bli nødvendig. Får du en barseltid uten det vanlige er det viktig at du får det du trenger. Risikoen for fødselsdepresjoner må taes på alvor. At du blir så stresset at du blir syk, tjener ingen på. Her er stikkordet fleksibel støtte, dvs. avlastning når dere trenger det. Forhåpentligvis ikke noe i det hele tatt. Lykke til med den lille )
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 er gravid, og stemor til en gutt på 2år som vi har annen hver uke. Alle voksne parter er gode venner og flinke til å samarbeide hvis det er noe som skjer og slikt slik at han kanskje kan være litt lenger enn egentlig hos andre parten.. og moren hans har allerede sagt at hvis vi kanskje synes det blir litt slitsomt med lille gutt(veldig aktiv, og krever mye oppmerksomhet) rett etter vi har kommet fra sykehuset så var det bare å si ifra, så kunne hun ha han den første uka hvis havner feil ut...
motorrypa Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 jupp. du er nok ikke helt alene der. vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det men for å være ærlig så gruer jeg meg litt til den siste tida. hun er her tre uker i strekk og min datter går jo i barnehage på dagtid så da har jeg mulighet til å slappe av, men når hun kommer har jeg unger rundt meg hele døgnet. og sambo har mulighet til å dra på jobb om ikke annet for å slippe unna litt. så jeg tror vi må finne en annen løsning på samværet her etter. for jeg blir gørr sliten av å ha hylende unger rundt meg hele tida
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 Lykke til!! Vi vant saken om barna til min samboer! Vær forberedt på tøffe tak og husk på hverandre oppi det hele! Rettssystemet er en ubehagelig og vanskelig instans. Masse lykkeønskninger til dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå