Gå til innhold

Flere med guttebabyer med temperament?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 4-5 mnd er så sint! Kan bli rasende når han ikke får det som han vil, slår seg litt etc... Er på barselgruppe med de snilleste, søteste rosa små jenter... Han er jo så blid og harmonisk egentlig, men så vannvittig sint og utålmodig. Det må jo være personligheten hans, vi er jo både rolige og avbalanserte sammen med han føler jeg. Blir litt lei meg noen ganger, sånn når han blir sint offentlig. Folk liker det jo ikke... Og ja - jeg vet at han ikke er sulten eller trøtt eller syk eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åja...han har et syyykt temperament!!!

Hvis han ikke får det han har lyst på så hyyyyler han og nesten "tremper"i beina hehe...

Er 6 mnd og har alltid vært sånn.

Skrevet

Jepp. Mini begynte å vise temperament for ca 1 mnd siden. (han er 4 mnd nå). Han kan se på meg og skrike til jeg får vondt i øra. Han har tydeligvis oppdaget stemmen sin og vil helst finne ut hvor høyt han kan skrike. Slitsomt men han er kun sånn når han er sammen med meg.

Både jeg og sambo er rolig og han har aldri hørt oss bruke høy stemme. Det verste er han minner meg om oldemora si som døde bare 1 mnd. før han ble født ( i.h.t. temperament).

Hna kan også bli kjempe sinna når han ligger under babygymen. Han drar i disse lekene som henger over og blir kjempe sint fordi de ikke detter ned når han drar i de.

Har prøvd å forklare han at det er supert med temperament, men med måte da......hehe

Skrevet

Hehe, har en liten hissigpropp selv. Og akkurat som dere er vi på barselgruppe med bare jenter, pyntet i rosa og så rolige som bare det. Men det er nå engang sånn han er. Vanligvis er han verdens blideste lille fyr:) Kan ikke få viljen sin bare fordi han blir sint. Får trøste oss med at sinnet kommer ihvertfall ut. Blir nok noen lidenskapelig barn disse:)

Når de er så små klarer de ikke kontrollere impulsene sine, så ikke ta det ille opp at han blir sint. Kjempefint at dere er rolige og avbalanserte med han, det vil dere tjene på når han blir større og skal lære at sinne må uttrykkes i nogenlunde greie former.

Til sist: blås en lang marsj i andre folk. Kan garantere deg at det er mye verre for deg som er mor enn for de rundt. Hvis de syns det for ille kan de gå unna. Tror nok alle med barn har opplevd raseriutbrudd ute blant folk, og sender deg nok en medlidende tanke mens det står på. De som ikke har barn vet ikke hvordan det er, så de behøver du ihvertfall ikke bry deg om:)

Skrevet

Hei.

Gullet vårt har også temprament så det holder;) Det er godt å høre at det er flere!

Gutten vår er for det meste glad. Smiler til alt og alle, ler og pludrer. Men hvis han er trøtt blir han fort sint. Blir knall rød, hyler og skriker. I går var det pappaen som fikk så ørene flagra he he. Han skulle ta kveldstellet, og småttis var ikke blid. Pappaen tar det heldigvis med godt humør. Hørte han humra mens gullet freste. Pappan påstår gullet har arvet min tålmodighet he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...