Gå til innhold

Kyllingfilet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har oppskrift på noe godt med kyllingfilet.Er så lei det vanlige med fløtegratinerte poteter til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har, jeg har!

Stek de i ovnen med masse grønnsaker, kjempe godt!!!

Jeg pleier å dele de opp i litt mindre stykker så det ikke tar så lang tid å steke de. Og så steker jeg de litt i panna først med masse krydder.

Så tar jeg masse forskjellige grønnsaker som sjampinjong, løk, paprika, purreløk, ananas og hva ellers du måtte like og legger det i en ildfast form. Så tar jeg olje over grønnsakene sammen med div krydder. Lar det stå litt i ovnen uten kyllingen først, ca 200 grader og i ca 10 min. Så legger jeg kyllingen oppå og lar det stå til det er ferdig, ca 30 min, ser det litt an. Pleier å servere med ris til og evt en eller annen saus.

Nam, nam - fikk lyst på dette selv, så dette tror jeg blir dagens middag =)

• 2 uker senere...
Skrevet

En deilig oppskrift hvis man liker meksikansk inspirert mat.

Skjær opp kyllingfilet og stek i stekepanne, jeg pleier å steke med rødløk, sopp, men man kan ta hva man vil.

Legg nederst i en ildfast form, over det 1 glass med salsa saus (medium eller sterk etter smak), over det en pose med nachos eller annen meksikansk chips og på toppen et lag med ost.

Stekes i ovn til alt er gjennomvarmt og osten har smelta (trenger ikke så lang tid siden man har stekt kylling og grønnsaker i stekepanna først). Man kan også legge til et lag med rømme for å mildne smaken.

Jeg synes det smaker supergodt og gleder meg til halsbrannen forsvinner så jeg kan lage det igjen.

Skrevet

Jeg lager ofte kylligbiter i Toros(viktig) kylling bretange saus med fersk pasta til. Stek kylligbitene med aromat og sitronpepper, lag sausen og putt kyllingen i. sserveres med cherry tomater. Kjempegodt og lettvint.

• 2 uker senere...
Skrevet

Mmmm. Det hørtes godt ut zitapus. Tror jeg skal lage det i dag. Med en neve røde bønner oppi også blir det jo en riktig så sunn middag!

Skrevet

Lag et snitt i fileten. Fyll den med krydderost eller hvitløksost (sånn cream cheese) , krydre med salt & pepper og rull kalkun spekeskinke rundt.

Legg i ildfastform ca.20-30 min, 225g.

Vi velger ofte mellom følgende tilbehør:

1.fersk og kokt tagliatelle som du rører et halvt glass pesto i. Strø over ristede pinjekjerner. Serveres med salat eller asparges og ovnsbakt tomat som deles i 2, strø over parmesan, i ovn ca.10 min.

2.lag saus av 1 cremefraiche, litt fløte/melk, 2 fedd hvitløk og en blåmuggost. Alt skal smeltes og kokes sammen. Server fersk pasta til og her bruker vi ofte broccoli og stekt sopp til.

God middag!Ikke kanskje hverdagsmiddag, men i helgen er dette topp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...