Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert?? Ang bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille har nettopp begynt i barnehagen, og naturlig nok var mor ganske spent. Det første synet som møter meg er at barnehagen s(en familiebarnehage) er ut som en anleggsplass. Greit nok; de holder på å pusse opp kjøkkenet, så det rotet forsvinner etterhvert. Men inne er det papir og aviser og perler OVERALT. Alle flater er fyllt med rot og skrammel som lett kunne vært plassert i kasser på et kontor (bort fra barna). Jeg vet at barn roter endel, men dette var "voksenrot". Skal det være så rotete i en barnehage?? Min lille elsker jo å rive istykker alt, så kanskje bhg-tanta får ødelagt noen viktige papirer? Men det er ikke mitt problem (håper jeg).

For det andre; den første tilvenningsdagen min lille skulle være igjen alene kommer, og hva ser jeg? En Klorin-flaske står på en kjøkkenstol!! Mitt hjerte hoppet over et slag! "Tanta" reagerer ikke noe særlig på det, men flytter den litt høyere opp på ei hylle. Mi lille turbofrøken. Kunne lett ha klatret opp til flaska... Sånt har jeg innelåst i et skap høyt oppe på veggen!!!!

Jeg fikk altså et dårlig førsteinntrykk av barnehagen, og har innerst inne lyst til å bytte. Men nå er det litt vanskelig når jeg endelig har fått plass.

Jaja, et hjertesukk fra en "nybegynnermamma"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff sier nå bare jeg. Tror jeg hadde reagert negativt på dette. Har tulla mi i familiebarnehage og har heldigvis ikke opplevd lignende. Tror jeg ville tatt det opp med styreren jeg, bare forklart hvordan du føler det. Mener ærlig talt at slik skal det IKKE være i en barnehage...

Lykke til.

Skrevet

Bytt barnehage, det er ikke noe å tenke på en gang.

Skrevet

Jeg ville ha intensivert jakten på et bedre alternativ. Det er vel ikke så lett å bare bytte, står ikke massevis av plasser og venter. Dessuten ville jeg sagt til assistenten (tanta) at det er noen ting du reagerer på. Velg med omhu - klorin er viktig, perler i halsen også, papirer er ikke viktig. Det er lurt hvis du klarer å si noe positivt samtidig. Etter at du har sagt fra til henne kan du ta kontakt med styrer og si det samme. Kanskje det retter seg før du får tak i noe annet?

Skrevet

Vi har også akkurat fått plass til til datterne vår i en familiebarnehage, og det fungerer heldigvis veldig godt. Jeg forstår at du reagerer på forholdene i din barnehage, det hadde jeg også gjort! Da vi var i barnehagen første dagen, var også den pedagogiske lederen til stede, (i tillegg til assistenten som driver avdelingen) og det tror jeg er vanlig at de skal være. Hvor er denne personen i ditt tilfelle, det er jo den som er ansvarlig for å veilede assistenten i barnehagen din, og dere skal jo også ha kontakt med denne lederen. Slike familiebarenhager skal jo også ha fått godkjent sine lokaler før de får drive, og der har det tydeligvis skjedd endringer etter at de evt fikk den godkjennelsen.. Ta kontak med styrer i barnehagen og uttrykk din bekymring, det er ille nok for oss foreldre med barenhagestart, om man ikke skal ha slike bekymringer i tillegg.. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...