Francina Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Hei! Noen ganger føler jeg at jeg er den eneste som sliter med å få i snuppa mi mat. Hun spiser ikke middags-mat, jeg føler at jeg har prøvd ALT. Prøver å la henne smake samme middag over flere dager, men nei da....... .....og nå tror jeg hun begynner å bli grøt-lei igjen.... sånn ser dagen vår ut: kl.06.00 - 200 ml mme kl.08.30 - 150 ml grøt, sviskesaft og vann - men nå vil hun ikke ha grøt. kl.12.00 - fruktbeger, kanskje litt brød og ca 80 -120 ml mme kl.15.00 - litt brød og 50 - 80 ml melk kl.18.00 - grøt igjen, og ca. 70 -120 ml mme Jeg vet hun drikker mye mme, men hva skal jeg gjøre når det er det eneste hun vil ha? Vekten er ca 8,5 kg fordelt på 69cm
Vertigo Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Har du prøvd å la henne spise selv? Legge biter foran henne og la henne stappe innpå? Litja her på 9 mnd er svært bestemt på det for tida. Eneste hun vil ha fra skje er hjemmelaget mos av banan og avokado. Ellers skal alt stappes inn selv. Skive, pasta, gulrotbiter, mais, erter, kyllingbiter, biter av epler og plommer - ja alt hun skal spise. Og i alle fall ikke ferdige middagsglass og pakkegrøter...
Moi og bebis ;) Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Har også ei sånn ei. Men hun liker en middag fra Hipp, den med nudler og skinke. De middagene fra Hipp smaker ikke så kunstig.Og hun liker bare vaniljegrøten fra Hipp også. Begge disse er fra 6 mnd da, men det er jo bedre enn ingenting Men nå har hun heldigvis begynt å smake litt på brødskiver og "voksenmiddag" også Lykke til da, vet det er slitsomt når de er sånn!
Anno Nym Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Når storejenta mi var på den alderen synes jeg å huske at hun likte pasta, ris, fiskepudding/fiskekaker. Tror ikke hun likte at ting smakte for mye, dessuten måtte det være mykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå