Gå til innhold

Hjemme med 1-åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på grunerløkka i Oslo og har ikke fått barnehageplass til gutten min som snart blir ett år- Jeg er student og har derfor bestemt meg for å være hjemme med gutten min istedet for å sende han til dagmamma. Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips til ting vi kan gjøre for at han skal få kontakt med andre barn?

Jeg vet at åpen barnehage er et godt tips, men denne bydelen har klart å bestemme seg for å legge ned begge de som finnes her...

Er plutselig veldig redd for at han kanskje ville hatt det bedre hos dagmamma likevel ettersom det tross alt er ganske viktig at han lærer å omgås andre enn meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du i barsel gruppe, kanskje det er flere der som går hjemme å tenker det samme som deg? Kan jo også sjekke med helsestasjonen om det er noen i nærheten av deg med barn på samme alder.... Har dessverre ikke så mange andre gode råd...

Kanskje du kunne fått en dagmamma noen dager i uken slik at han hadde kommet seg ut litt med andre barn....

Skrevet

Her i Tromsø er det flere av menighetene som har formiddagstreff. Ikke spesielt religiøst, men bare et treff med mødre og barn. I tillegg kan du høre på DIB-treff sidene om det er noen der.

Skrevet

Kanskje du kan være dagmamma for ett annet barn også?

Skrevet

Vi bor på Torshov, og her synes jeg det er masse å ta seg til. Jeg skal også være hjemme med ett-åring (ett år i dag - hurra!). Det er to åpne barnehager, en på Bjølsen og en øverst på Torshov, i tilegg har vi et uteområde der det ofte er andre mødre og fedre med små barn. Kom opp hit da vel! Det er jo ikke så langt fra Løkka.

:-)

Skrevet

Har et superfint forslag. Dra på baby/barnesang i Grønland kirke.Tror det er tirsdager kl 12 og 13. Hun litt kjente høyskolepresten Sunniva som har det.Hune er kjempe festelig og flink. Ingen kristne sanger, men bare masse liv og gøye sanger. It illegg ville jeg ha oppsøkt andre åpne bhg i andre bydeler. Skal virkelig både startgropa og familiebhg legges ned? det er jo helt tragisk..Lykke til da;.)

Skrevet

Prøv å skaff deg et dagbarn selv, vel! Jeg er hjemme med ettåring og har dagbarn, det er faktisk gøy. De leker og koser seg sammen, de har det så fint ved måltidene. Det er rett og slett godt å se hvordan gutten min koser seg dagen lang med de andre barna.(Og meg!)

Hvis du bare har et barn på deltid et par dager i uka? Så har dere fremdeles fritid også.

Skrevet

Tusen takk for svar. Da blir det nok til at vi oppsøker åpne barnehager i andre bydeler, og prøver å gå på noe sånt musikk opplegg ja. Tenkte jeg skulle prøve å få gjort noe på skolen også så tenker jeg tar på meg dagmamma rollen en gang etter jul.

Gratulerer med 1-årsdag forresten anonym!

Og kos dere masse med barna deres ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...