Myra Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Hvordan får man en gutt på 14 mnd. til å sove litt lenger om morgenen. Han våkner mellom fem og seks. Det hender han sovner, men slett ikke hver gang. Og han er heller ikke utvilt. Vil helst ikke hente han ut av sin egen seng før det er morgen (etter seks). Har prøvd å legge han ned, men det blir det bare protester av. Lurer på om vi skal la han være våken i senga til minst kl. seks. Han er også inne i en periode hvor han ikke vil sove om kvelden heller. Blir litt frustert. Lurer også på om vi skal prøve å få han tidligere i seng, slik at han hvertfall er utvilt om morgenen. Nå legges han kl åtte. Totalt sover han ca 12 timer i døgnet og det tror jeg er litt for lite. Noen med gode råd og tips.
Mamma`n til en av hver :-) Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Når tulla her våkner så tidlig går jeg bare inn til henne å gir henne litt vann, setter på musikken på senga, putter i smokken og legger over dyna. Da pleier hun å sove en stund til. Hvis ikke dette fungerer ville jeg latt han styre i senga si en stund alene så han skjønner at det ikke er helt morgen enda. Kanskje gi han en bok eller en leke som han kan styre litt med. Tulla her legger seg 18.15 og sover stort sett til 7. Kanskje du skulle prøvd å legge han litt tidligere. Har prøvd å ha tulla oppe lenger om kvelden men det resulterte i at hun våknet mye tidligere og var sutrete med en gang vi sto opp. Uff ikke lett men ønsker deg lykke til
CC_68 Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Min gutt hadde akkuratt samme rytmen, det som virket for oss var å begynne å gi ham kveldsgrøten siste halvtimen før sengetid. (før det spiste han gjerne 1-11/2 time før sengetid).. Og vips.. gutten sov forbi kl 06 hver morgen, noen ganger helt til nærmere sju..
torch Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Kan han ligge å styre med sitt selv om han er våken, så gjør det vel ingenting om han ligger alene i sengen sin mens du slapper av litt lenger. Det har vi gjort mange ganger når poden er i våkne-tidlig-faser. Gråter han så ville jeg tatt ham opp, da får du jo ikke slappe av likevel og da føler han seg nok ensom. Da må du nok bare starte dagen litt tidligere inntil videre. Jeg ville prøvd å justere litt på leggetidspunktet. Vi legger poden kl sju, men det har alternert litt mellom sju og åtte litt avhengig av ham, men som regel er sju et veldig riktig tidspunkt for ham, kan være det hjelper for dere å legge tidligere. Hvordan er dagluren hans? Hvor lenge og når på dagen? Kan det ha noen innvirkning på hvordan han sover om natten, tror du?
Sophie juli 2005 Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Gullet vårt sover som en sten frem til 5-6, da våkner hun og får komme opp i sengen til meg og sambo. Da sovner hun igjen med en gang og sover til 7-8. Det synes vi er kjempekoselig og gir alle 1-2 timer ekstra søvn. Gull verdt! Vet der er mange som advarer mot å ha barna oppi senga, fordi det kan skape for mye avhengighet. Hos oss virker det som det blir mer ro. kos og harmoni totalt sett - og hun leker fremdeles fint alene på dagen f.eks . Kan det være noe for dere??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå