Gå til innhold

Hva skjedde? Han var jo så flink....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er snart 7 mnd gammel og jeg begynte med fast føde nå i sommer. Jeg gav ham etterhvert grøt morgen og kveld, frukt midt på dagen og grønnsaksmos på ettermiddagen. Fulle grøtporsjoner, men kun halvt glass 4 mnd grønnsaksmos og ca 1/3 eller et halvt glass fruktmos. (kun en ny ting om gangen men til slutt hadde vi 4 faste måltider)

Inntil et par uker siden. Da ville han ikke mere. Grøten spiste han men grønnsakene gikk ikke ned ene dagen og ikke noe frukt den andre. Nå vil han ikke ha grøt heller. I går fikk jeg ned litt sviskepure for han har ikke vært på do på noen dager, men det gikk absolutt ikke ned i dag.

I tillegg har han gått fra 1 måltid om natten til 2-3 i stedet for og det er iallefall ikke noe stas! Hadde jo tenkt å avvenne ham med nattmat så fort jeg fikk introdusert middagsglass med litt mere mat i.

Noen som har erfaring med det samme eller noen gode råd på lager?

Begynner å bli ganske frustrert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han forkjølet eller i dårlig form påannet vis? Tenner på gang? Detkanvære ubehag av noe slag som gjør at han ikke vil ha fast føde lenger. Melk er trøst, og siden det blir mindre mat om dagen er det jo normalt at han spiser mer om natta. Kan så klart skjønne at det er frustrerende når du så enden på nattmat. Prøv å gi han andre typer mat, kan hende han er litt lei.

Har ikke akkurat mange gode råd, men jeg ville sett det litt an jeg. Dere kom jo fort opp i 4 faste måltider, og det kan jo være at han ikke er helt klar. Selv om han spiste en stund. Melk er god næring for han når han ikke er større, men for all del, skjønner GODT du blir frustrert.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...