Gå til innhold

Ammer fortsatt to ganger om natten (10 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

To til tre ganger om natten er jeg oppe og ammer jenta mi. Vi har prøvd å venne henne av med nattpuppen et par ganger, men begge gangene måtte vi gi opp. Hun skrek seg helt vekk og kastet opp til og med.

Er det flere som ammer om natten enda de har blitt så store?

Er det noen som har noen gode tips til meg om hvordan klare avvenningen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her i huset.

Men når jeg jobber nattevakt, maser han ikke i det hele tatt på faren sin..Han VET pappa ikke har pupp!

=) Så prøv å legge deg på et annet rom, og ikke fall for fristelsen av å gå på soverommet til far og barn.

Han har sovet opptil 6 timer i senga sammen med pappan, mens med meg ammes det opptil 4 ganger per natt.

Men jeg har ikke gått inn for å slutte enda heller, da....men det er nok like rundt hjørnet å venne han med å sove hele natta.

Skrevet

Eg mmar som regel to gongar om natta eg og, guten vår er straks 11,5 mnd. Han får pupp før eg legg meg (rundt midnatt), og så våknar han ein gong i 3-4-tida og.

Så lenge vi berre har eitt soverom trur eg det blir vanskeleg med avvenning. Har heller ikkje noko imot å amme han om natta, så vi kjem nok til å fortsette så lenge han vil og eg orkar.

Skrevet

Det går jo greit å amme, men tenker at det blir enda vanskeligere å venne henne av med det senere. Når jeg har holdt på så lenge så går det vel neppe av seg selv....??

Og nå har hun ligget i sengen min de siste nettene pga sykdom. Så i sted fikk jeg ikke roet henne ned før jeg la henne i sengen min.... hrmfff, enda en uvane å vende....

Skrevet

Mine andre 5 barn sluttet ikke å våkne på natta før ammingen var over både dag og natt, de.

Om det var en trøst....

Skrevet

:o)

Eg er innstilt på at eg "må" fortsette å nattamme til ammeperioden er over. Og synest det er ok.

Men det at ungen din ikkje roar seg i senga si etter at ho har vore sjuk er ikkje unormalt.

Guten vår var sjuk her for eit par veker sidan, men det tok over ei veke etter at feberen og utslettet var borte før han var "seg sjølv" igjen. Først etter 7 feberfrie dagar fekk han matlysten tilbake, og omtrent samtidig blei nettene normale igjen.

Det kan ta lang tid for ein liten kropp å "komme i system" etter ein sjukdomsperiode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...