Gå til innhold

hjelp oss :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ønsker ikke dåp til lille gutten min.

mistet moren min for kort tid siden, og føler nå at det er feil med dåp uten henne. jeg vil ha en liten navnefest, kun med de nærmeste.

er det egoistisk? jeg er virkelig ikke klar for å gå i kirken, føler det blir helt feil. og hvor tar jeg kontakt for å organisere en navnfest?

håper på mange svar, for jeg er så fortvilet.

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle gjør som de ønsker. Humanetisk forbund har seremonier, vi har en privat "seremoni"-finner på noe selv.

Hvis dere helst vil dpe i kirka kan dere jo vente litt og tenke gjennom det.

Skrevet

vi hadde bare de nærmeste i familien og et par venner på middag og kaker. hadde ikke lyt til a ha en organisert navnedag, og dåp var ikke aktuelt.gjør det dere vil, det er deres barn!!!

Skrevet

Hva med en liten dåp? Det trenger ikke være noen stor fest. Kirken er et sted hvor sorg og glede møtes, nettopp fordi det er her vi har begravelser, dåp og bryllup. Jeg mistet min svigerinne i vår. Hun døde på lørdag, søndag var hele familen i kirken hvor dødsbudskapet ble brakt til menigheten. Det var dåp den søndagen. Dåpsfamilien var nære venner av min svigerinne og det ble en veldig spesiell gudstjeneste med smil og gråt. Dette er bredden vi har i våre liv, og kan være bredden mange møter i kirken.

Hva ville din mor ha ønsket hvis hun var i live? Det er klart du savner henne, og at du ikke orker å stelle noe stort. Men prøv å være åpen på både din sorg og din glede - for dette ble tiden for begge deler. Og det er ikke galt å feire din sønn. Jeg er sikker på at mange vil være til hjelp for deg nå hvis de får sjansen, slik at du får til et selskap!

• 3 uker senere...
Skrevet

hei hei. har enda ikke hatt dåp, jeg klarer ikke tanken enda..

men vet med tiden at jeg får lyst.. trenger bare mer tid.

mamma hadde såklart ønsket dåp for barnebarnet, men hun er jo ikke her!

så, jeg må bare vente å se an litt.. det er vel ok d også?

Skrevet

du trenger ikke døpe helt enda da. gjør vel ikkje noe om barnet er feks 8 mnd gammel. vet om mange på 8 mnd som har blitt døpt da.

kunne no også ha snakket med presten om dette, om du ønsker dåp i kirken men ikke så tidligt.

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg var i akkurat samme situsjon som deg, det var helt utenkelig å dåp uten mamma her, Hun døde når lille gutt var baby. Det var for vondt å gå i kirken igjen, jeg klaret det bare ikke. Men da gutten min var 1,5 år klarte jeg det, det var hardt, men jeg klarte det.

Skrevet

Hei!

Synes det var en flott tanke jeg!

Kontakt humanetisk forbund hvis du ønsker det gjennom de.

Vi lagde det selv hjemme vi og det ble kjempehyggelig.

Hadde også kun nermeste familie og ingen som reagerer på det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...