Gjest Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Og hvilke kriterier ligger til grunn for å få det? Når søker en og hvor mye kan en få??
mammatil4gull Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 du får skjema hos kommunen din . du må ha høye boutgifter og lav intekt .... max utbetaling i mnd er på 2600 om jeg ikke tar helt feil ... du kan søke når som helst men er en hoved frist hver trendje mnd ... ring kommunene du bor i ....
Gjest Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 hei. hvis du går inn på husbanken så ser du der kriterier. du kan også sjekke selv på en "kalkulator" hva du kan få i støtte. www.husbanken.no hilsen
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Lav inntekt og høye boutgifter. Nå må du søke innen 10 oktober. Vet ikke hvor mye maks beløp er i din kommune men jeg får 2000kr i mnd i bostøtte å jeg har 5000 i husleie. Så det kommer ann på inntekten din. Du kan jo skjekke det ut på internett selv. www.husbanken.no å velge søke bostøtte på høyre side. Da finner du ut hvor mye du ca får å om du i det hele tatt får noe.
Gjest Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Søknadsfrist er i morgen, så om du skriver ut søknaden og leverer den på sosialkontoret (varierer fra hver enkelt kommune), så kan du rekke å bli med til neste termin.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 Det står jo på husbanken sine sider at søknadsfristen er 10 oktober.
Gjest Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Jo, er det. Tenkte på situasjonsdatoen jeg. Siden jeg har flyttet, måtte jeg levere ny søknad innen i morgen.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 Har flyttet nå i august jeg også, men visste ikke at jeg da måtte søke senest 1 september.
Gjest Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 Det er vissnok noen regler om det, iallefall om du har meldt flyttinga til folkeregisteret.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Ja meldte flytting for 2 uker siden ca. Da får jeg reise ned i morra å fylle ut en søknad. Glad jeg fikk med meg det her ellers hadde jeg gått glipp av penger jeg trenger.
Gjest Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 Japp, du desverre det. De sjekker adressa di i folkeregisteret på denne tiden, og om du på søknaden din er registrert på en annen adressa, får du avslag. Jeg "glemte" dette en gang, og klaget, så det ordnet seg, fikk jo etterbetalt. Men uansett så blir det store forsinkelser, og du må ha en god forklaring. LØP! Det holder nok at du leverer i morgen, skriv ut søknad fra nettsiden deres og fyll ut i kveld;)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #12 Skrevet 1. september 2006 Jeg meldte flytting for 2 uker siden så er folkeadressert på den adressa. Dro ned dit idag å fikk fyllt ut en søknad. Så hun damen jeg snakket med sa at det gikk i orden siden jeg allerede har meldt flytting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå