Gå til innhold

Håper mange vil svare... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvordan din/deres dag fortoner seg med en liten i huset....og hvor gammel er baby???? :) Kjekt å se hvordan andre har det, som er i noenlunne samme situasjon :) Tråd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 3 mnd. Jeg synes dagen går fort med amming og stell og jeg er trøtt pga nattammingen, så jeg er ikke kjempeaktiv. Godt å komme seg ut på et besøk av og til, trille en tur eller shoppe litt, men det er litt tiltak. Synes også det er ensomt å dra på byen alene med babyen. Ikke så kult å sitte der og amme alene, liksom. Blir glad hvis en venninne har fri fra jobb eller lignende.

Skrevet

sånn er min dag! tassen er 3mndr

står opp ca 9.00 mater og skifter på baby dusjer og ordner meg selv og spiser mens baby sover eller pusler i vippestol.

baby mates og evt. skiftes på engang til..

triller tur alt fra 1-6timer.. møter venner drar på cafe shopper el

baby vil ha pupp ca hver 1.5timer (før var det hver3.time)

vasker klær og ordner i huset inni mellom.

eller når baby har sovna på kvelden ca 18-19.

baby våkner og vil ha mat 2ganger om natta (før var det 1gang mellom 4-8) ca klokka 1-2 og 5-7 sovner da og sover t 8-10

gleder meg til sambo blir mer hjemme...

Skrevet

Vel, her står vi opp alt mellom 8.30 og 10 om morningen. Så setter jeg på TV på soverommet våres og han ligger i dobbeltsenge og leker og ser på TV mens jeg dusjer og steller meg. Så henter jeg han og steller han for dagen. Deretter går ved ned, hilser og koser med hunden, og lager frokost. Jeg spiser og lillegutt spiser grøt. Kan sitte litt lenge da med en kaffekopp mens lillegutt leker på gulvet. Så er det ut på tur med hunden og han i vognene. Går 1 time. Er da som regel hjemme ved 13 tiden.. Så er det nytt grøt måltid for lillegutt, og litt slossing for å få i han litt pupp. Så leker vi sammen, og han alene på gulvet mens jeg gjør diverse. Enten klesvask, husvask eller rett og slett slapper av. Så ved 15 tiden så legger jeg lillegutt igjen, og han sover til 16. Da begynner vi å lage middag, og kl 17 kommer sambo hjem og vi spiser middag, Så mater sambo lillegutt med middagsglass ved 18.00 tiden før han steller han med pysj. Så ammer jeg han og så er han i seng kl 19 hver kveld. Han våkner en gang i løpet av natten - sånn mellom 05-06..

Han er 6 mnd.. Dette er en typisk dag hvis vi ikke har noen planer. Ellers kan det hende vi er på barseltreff og da steller vi oss som vanlig og går tur til de vi skal til. Pleier å ha med hunden siden alle elsker henne.. :-)

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd. Hun har hatt KISS (bedre nå) og hun har reflux. Så det er mye gulping her med tilhørende klesvask! puh...

Ammer gjerne i 7-tiden, også sover hun til 9 kanskje. Da er det morgenstell. Også får hun medisin mot refluksen.

Amming igjen i 10.30-tiden. Også ligger hun en god stund på gulvet på Bambino-teppet under babygymmen.

Etter det sover hun i ca 45 min. (litt opp og ned hvor klenge hun sover). Også våkner hun og ligger og leker, ruller osv. Jeg tar gjerne en trall innimellom også ;)

Også er det amming igjen 13.30, litt leking under babygymmen igjen ellr "kick and play"-stolen. Noen ganger er det en tur med bilen et eller annet sted. Andre ganger triller vi en liten tur. Også er vi hos fysioterapeut en gang i uka.

Så sover hun igjen til pappa`n kommer hjem. Og da ligger de og ordner og skravler på gulvet, og han steller med henne.

Deretter ammes det i 16.30-tiden, også spiser vi mens hun sitter i vippestolen e.l.

Kveldsstell i 19-tiden (bad hver 3. dag), også er det kveldspupp i 19.30-tiden.

Legges ca 20.30. Sovner på blunket som regel (det gjør hun IKKE på dagen!). Hun får mat neste gang i 02.30-tiden som regel.

Selvsagt er det litt bleieskift nå og da!

Jeg synes ikke jeg for gjort så mye annet enn babyting, egentlig. Men er koselig også det, da. Er så deilig at hun har blitt bedre av medisiner osv, så nå nyyyter jeg dagene!!

Skrevet

5 mnd gammel baby her - jente!

Ca 06.00 Pupp og så sove litt til

Ca 07.00 Ida våkner - leker for seg selv i sengen mens jeg slapper av

Ca 08.00 Jeg våkner

Ca 08 - 08.30 Vi leker og tuller i senga

Ca 08.30 Babyen leker i sin egen seng mens jeg dusjer og steller meg

Ca 08.45 Vask og stell av babyen

Ca 09.00 Babyen leker alene mens jeg rydder oppvaskmaskin, setter på klesvask, rydder generelt

Ca 09.15 Pupp

Ca 09.30 Frokost for meg og lek med babyen

Ca 10.00 Lur

Ca 10.40 Babyen våkner, kos, lek alene og lek sammen med meg

Ca.11.15 Skift av bleie

Ca 11.30 Pupp

Ca 11.40 Gå tur - ny lur i løpet av denne turen

Ca13.30 Hjem fra tur, lek og kos, litt frutti

Ca 14.30 Pupp

Ca 15.00 Kanskje gå en liten tur i babybjørn (elsker det)

Ca 15.30 Begynne på middag, rydde litt, babyen leker alene, eller sitter i vippestol på kjøkkenet med meg (leker der)

Ca 16.15 Middag, rydder etterpå, babyen kan hende sover mens vi spiser. Hvis ikke i vippestol samme med oss ved bordet

Ca 17.00 Enten gå en liten tur, eller leke med babyen, kos

Ca 18.00 Grøt og mm (pumpet og gir fra kopp, kun ca 30 ml), ser litt på barnetv mens jeg mater, Lek og kos maten

Ca 18.40 Opp for å stelle og bade (bader hver kveld pga baby elsker det)

Ca 19.10 Inn i mørkt kaldt rom. Gi pupp, rape, synge nattasangen vår, legge henne i egen seng

Ca 19.30 Babyen har sovnet inn av seg selv

FRI..........

Skrevet

Selvfølgelig blir det jo bleieskift inni mellom - glemte å ta med det!

Skrevet

Lillemann våkner kl 07.30,blir stellt og får mat.

Kjører 1 klassingen vår på skolen kl 08.30

Kl 09 sovner lillegutt og ofte mamma også.hehe....og da sover vi til 11

Mat igjen....grøt+ mme

Resten av dagen er litt hipp som happ....Han sover korte lurer,og spiser når han er sulten .Går ofte turer med andre mammaer.

Kl 19 er det kveldsstell og mat og 19.30 sover gullet...helt til dagen etter:)

Han var 4 mnd i går:)

Skrevet

glemte å ta med at det er mye kos og lek med tassen..

dagene flyr så innmari fort

Skrevet

Hei Helene79

Trenge du barnavakt eller pass??

i ei jenta på 16 år så bor på gausel...

ta kontakt hviss du bor ein plass i stavanger

[email protected]

eller ring eller send mld på 92685324

Skrevet

Veldig forskjellig siden hun bare er 6 uker, men etter kiropraktorbehandlingen begynte har dagen vært slik. Spennende å se hva i morgen bringer...

Våknet kl.7 fikk bleie og mat, sovnet, sov til 11, mat, gikk tur og sov fra 13 til 15, mating og kiropraktor kl.17, litt urolig til 19, mating, og urolig igjen....sikkert nattmat ca.24 tenker jeg.

Før kiropaktor var det våken kl.7, urolig til 16...sov til 18 og våken til 24 (gjerne lenger hvis hun hadde luftsmerter)

Skrevet

Lillegutt er 5 1/2mnd.

Vi står opp mellom 6 og 7. Pappa'n kommer hjem kl.7.40 og jeg leverer storesøster i bhg kl.8.30. Da sover de søtt nå jeg kommer hjem ca 9.20. Han våkner som regel da og vi leker i stua en stund, kanskje 1-2timer. Mellom 11 og 11.30 legger vi oss litt, da kan han sove en god stund om vi er hjemme, kanskje til kl.14. Så er han våken og leker til ca kl.16, da får han middag og vi henter storesøster i bhg 16.30. Da sover han som regel til ca kl.17 og leker og koser seg til kveldsstellet kl.18.30 ca. han legger seg mellom 18.45 og 19.15.

Dagene går fort! Om vi er ute på noe sover han som regel enda mer...

Skrevet

Han våkner kun en gang på natten for pupp. Og selvfølgelig gir jeg han pupp når han våkner om morgenen, ca kl.11 igjen og ca kl.14 og før han legger seg. Bleie skiftes etter behov eller ca hver 4.time!

Skrevet

Slik har dagen vår vore i dag (trollet er straks 11,5 mnd):

06.00: Han begynte å knirke og klatre rundt på meg og eg ignorerte han så godt det lot seg gjere

06.30: Pappaen stod opp, tok med seg guten og bytta bleie på han.

07.00: Eg stod opp og pappaen gjekk på jobb. Eg kledde på meg og laga frukost til meg og trollet, og så åt vi den. Deretter leikte han på golvet mens eg rydda på kjøkkenet og vaska opp.

09.00: Han begynte å sutre for han var trøtt, men eg må drøye føremiddagsluren litt no om dagen, for det er egentlig for mykje for han å sove to gongar. Eg tok han på armen og vaska kjøkengolvet (neste gong tar eg han i bæreselen, det der er nemlig det dummaste eg har gjort, bekkenmessig, nokon gong).

09.30: Umulig å halde han våken lenger. Tok han med meg inn i senga og amma han til vi sovna begge to.

11.15: Våken igjen. Gav han lunsj mens eg sjekka mailen min.

12.30: Eg fekk besøk av ei DiB-dame med baby og vi gjekk på trilletur saman.

14.30: Besøket gjekk heim igjen, eg putta guten i bilen og køyrde bort til mormor og besten ein tur. Han fekk middag der.

15.30: Pappaen min la trollet (føremiddagsluren blei såpass tidleg at han måtte sove ein gong til), men eg køyrde og henta mannen min på jobb, og handla på veg heim. Køyrde tilbake til mamma og pappa og laga middag til alle saman der. Etter middag leikte lillegut med tante mens vi andre rydda opp.

19.00: Trollet fekk graut hos mormor og besten mens eg og gubben køyrde heim og henta frosen morsmelk og dyne og nattdrakt, sidan vi fekk tilbud om ei frinatt.

-------------

Vanlegvis søv han naturlegvis heime, og legg seg då ca kl 19, etter graut, stell, pupp og tannpuss. Våknar rundt midnatt for litt puppepåfyll.

Vi MÅ ut av huset etter føremiddagsluren, ellers blir både eg og guten vår sprø. Av og til går vi på tur til butikken, av og til går vi til mormor og besten, av og til får vi DiB-besøk, av og til går vi i DiB-besøk, av og til besøker vi farmor og farfar, av og til "henger" vi på senteret til pappaen er ferdig på jobb.

Er sjeldan eller aldri heime heile dagen.

Skrevet

Min jente er snart 7 mnd gammel.

Ca kl 08-10 hun våkner, vekker meg med skravlingen sin, jeg tar henne opp i dobbeltsengen og vi koser oss (av og til sovner vi på begge to). Står opp, steller baby - gir henne grøt + mme, legger henne litt på aktivitetsteppet sitt både på rygg og mage.

Ca kl 11 legger snuppa igjen - hun sover til kl 12-13. Da gjør jeg husarbeid, steller meg selv/dusjer osv når hun sover. Så våkner hun i 12/13 tiden og da steller jeg henne, gir grøt + mme, går ut en liten tur/eller til by`n eller møter barselgruppa/drar på besøk. Legger henne litt på teppet sitt på gulvet, leker litt alene, kanskje jeg spiller litt på piano eller gitaren og synger litt (hun elsker musikken min og ler og smiler)!

Ca kl 16-17 steller henne, gir henne middagsglass + mme, legger henne i sengen sin for en liten hvil (mens vi voksne spiser middag - inne i mellom sitter hun i stolen sin ved middagsbordet og holder oss med selskap) - hun sover til ca kl 17/17:30, legger henne alene på teppet sitt på gulvet igjen (mage/rygg).

Kl 18:00 sitter i vippestolen og ser på barnetv (hun elsker det!!!). Legger henne på teppet sitt igjen, går rundt i leiligheten med babyen i armene, forteller om ting og tang.

Ca kl 19:30-20:00 bader og steller snuppa for kvelden, gir grøt + mme og legger henne på et mørkt og kaldt rom. Hun sovner fort av seg selv =) Sover hele natta (har gjort det fra 6 ukers alder, dvs ca 10-14 timer sammenhengende). Når hun har sovnet rydder jeg etter alt vi har gjort om dagen, tømmer oppvaskmaskin, bretter sammen klær, vasker og steriliserer flasker, lager mme for hele neste dag, sitter på DIB og sjekker mail (det gjør jeg nesten hver gang snuppis sover og gubben er på jobb!!, hehe)

Sånn er dagen vår...

Skrevet

Babyen vår er 4 uker.

Sovner på kvelden ca kl 24, sover til ca 6 eller 8 alt ettersom - for å få litt mat. Dermed sove litt mer - til ca kl 10-11 for mer mat. Da står vi opp og steller oss litt og litt mer mat. Deretter litt mer soving - ca fra 13-14 til 17-19. Da har vi en liten våken stund (bortsett fra akkurat i kveld..nå er det bare sove sove sove..begynte med minifom for to dager siden pga ganske urolige kvelder..) fram til 23-24 med mat, bading, mat, smådupper, for dermed å falle til ro for natten.

Må si vi er heldige!!!!!

Skrevet

Tulla er 3 måneder. Utrolig nok sover hun nå hele natten nyter det så lenge det varer. Mye stell og kos, går lange turer og er mye sammen med venninner. Shopping er også gøy. Dagene flyyyyr vi koser oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...