Gå til innhold

DOKTORBESØK (oi, lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på 4,5 og jeg måtte på legevakten pga mistanke på bronkitt eller lungebetennelse. Legen sjekker først guttungen i ører, hals og lytter og dunker. Alt vel, bare veldig kraftig forskjølelse.

Mamma sin tur. Joakim drar stolen helt bort til legen og forteller ham alt han må huske. "ikke glem å lyse i det og det øret. Husk munnen. Og du må huske banke mamma på ryggen og magen." Legen sier det er godt han har en som hjelper. Joakim bøyer seg frem og kose-lugger med hårene på armen til legen og spør med en sjarm bare en fire åring kan ha;" Vil du være med mamma og meg hjem og spise middag? Vi kan lage noe du liker godt"!

Om jeg var flau? (og litt nysgjerrig på hvor han finner på alt sammen). Du aner ikke.

Legen forklarte at det fikk bli en annen dag, for han skulle jobbe så lenge. Joakim var fornøyd med svaret og oppga adressen hjem i tilfelle han ble tidlig ferdig. Flott at han kan adressen, men hallo?!

Vi hadde og vært på mcDonalds og han hadde fått en kul bil i HappyMeal som snudde på bordhjørner, og viste stolt til legen sammen med helikopteret han hadde fått for å være flink under blodprøven. Og doktoren fulgte nøye med... (snill for å være på legevakt, de pleier være så sint og stresset)

Doktoren fikk og se henne mamma sin nye baby lå inni magen og Joakim holdt et langt foredrag om hvordan babyen skulle få være der til den var stor og sterk og kunne komme ut. Og da måtte vi kose masse så den ikke ble lei seg. (veslevoksen)

Tror vi var inne hos legen i nesten førti minutter, med masse folk på utsiden... Uten at han ble stresset... Flinke legen og pratesyke gutten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en jobb før med mye stres. Da er det deilig å gi blaffen i køen og ta seg god tid en gang i blant. Jeg tipper legen har hatt mang en god latter på grunn av dette senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...