Gå til innhold

Endelig i gang med trening :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er jeg kommet i gang med barseltrening og trilling.

Går nå to ganger i uka på en slags aerobic trening med styrkedel, og så går jeg lange turer med vesla.

Kjenner meg fremdeles litt skranglete i kroppen. Det er akkurat som om lemmer og innvoller ikke er helt kalibrerte enda, men jeg merker forskjell!

Jeg som vanligvis kvier meg for å ta i et tak, og tidligere brukte en formue på medlemsskap ved diverse treningssentre uten at jeg gikk dit....

Nå er det altså morsomt, og vesla får trene nakkemuskler ved siden av meg på matta når jeg gjør mageøvelser. Da er det så mye rart å se på for henne at hun strekker full hals og til slutt deiser nesten hodet hennes i matta av anstrengelsen. Men vi blir sterkere begge to!

Foreløpig er det ganske dårlig med kafelivet, men jeg har greid å få i meg en latte eller to før den lille våkner og lurer på hvorfor vogna står stille.

Nå er vi blitt en familie som går søndagsturer i marka. Jeg har gjort avtale med samboer om at han tar nedoverbakkene mens jeg tar oppoverbakkene for å få treningen.

Det har stort sett gått ganske bra, bortsett fra i helga da vi valgte en løype med 2 kilometer oppoverbakke på slutten.

Jeg greide rett og slett ikke skyve vogna...

Det er med andre ord litt svette og slit som står igjen før den nybakte mammaen har fått igjen kreftene sine.

Men jeg merker litt forskjell fra uke til uke, og det er det god motivasjon i. Og så er selvsagt en sterk motivasjonsfaktor at midjen skal komme tilbake. Men det er nok noen oppoverbakker igjen før den er helt på plass igjen ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er kjempeflink!!!

Jeg har begynt jeg også, men jeg har ikke kommet lenger enn til den mentale oppvarmingen - men bare jeg får et par netter med litt søvn sånn at jeg er litt opplagt på dagen, DA! skal jeg begynne!

Jo forresten - jeg har gjort Coopers test: Løp så langt du kan i 12 minutter. Etter noen uker/måneder med trening tar man testen på nytt, og sammenligner. Forhåpentligvis kom man lenger gang nr to... c",)

Skrevet

Så flink du er! Hvor gammel er minsten...?

Jeg SKAL komme i gang på mandag ;-) Send meg litt viljestyrke hvis du har noe til overs da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...