Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg - babyen min har feber!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 8 mnd og feber for første gang:( Jeg er sykepleier, men når det gjelder mitt barn blir jeg liksom helt "grønn" og engstelig! Hun er min første...

Hun hadde 38,8 på dagen i dag og gav da en Paracet supp og den fungerte godt (hun er forkjølet og veldig snørrete). Når jeg la henne ved 19. tiden målte jeg igjen til 37,1 og er fornøyd med det.

Allmenntilstanden hennes er god - hun har lekt og oppført seg som vanlig, men litt suttrete...

Burde jeg vekke henne i natt for måling? Hun virker litt heit, men sover nå. Hva syns dere??

Evt andre tips tas imot med takk:))

Hilsen engstelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjent på henne når du legger deg, kjennes hun veldig varm ville jeg målt, hvis ikke er det jo god medisin å sove ;)

Skrevet

De sover ofte av seg feberen. Men (er også spl men blir litt på tuppa med mine egne..hehe) bruker å sette klokka på ringing sånn at jeg er sikker på at jeg får sjekka de vaffal en gang pr natt...

Skrevet

Hvis du synes hun virker veldig varm ville jeg målt henne. Er jo ikke sikkert hun våkner en gang, om du gjør det litt forsiktig. Er lurt å holde ett øye med feberen til så små unger da den kan bli nokså høy hvis de er syke. Men dette vet du jo selv:) Ville i hvert fall kjent på henne med jevne mellomrom. Husk mye drikke!

Skrevet

Jeg har hatt ett barn som har hatt feber en gang i mnd fra ett år til nå( han er snart fem). Jeg har aldri vekt ham på natta for å måle, de trenger å sove når de har feber.

jeg har målt dersom han har våkna, og eventulet da gitt paracet. Jeg gir heller ikke paracet før feberen er høy( dvs 39 eller over), da jeg mener at dette ofte kan bli en fals trygghet.

Uansett så gjør det du mener er best, men liitt feber trenger ikke å være så farli, bar pass så hun ikke blir overoppheta, ha passeli med tepper/dyme/klær på.

Går nok så fint så:)

Skrevet

Takk for svar jenter:)) Jeg blir så bekymra!! Hun var våken nå så jeg målte tempen da til 37,8 - men den stiger vel ofte litt uansett på kveld/natt...

Det værste er jo også at hun syns nå plutselig at det å måle tempen i rompa er grusomt,. Det høres ut som jeg virkelig piner henne med målingen:(( Får så vondt av henne!

Jeg kommer nok til å holde et øye med henne i natt... Bekymringen for feberkramper og krybbedød blir liksom virkligere når hun er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...