Gå til innhold

Tverrleie og en vond vending på Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei, og var på ultralyd på Ullevål i dag, på grunn av mistanke om en muskelknute som kunne være en hindring for vanlig fødsel. Muskelknuten kunne ikke sees, men lille prinsen hadde lagt seg i tverrleie, rett over magen. Han var også blitt ganske stor, 3 kg, og jeg fikk vite at han mest sannsynligvis ville veie rundt 4 kg til fødsel. Legen foretok en ytre vending, han tok tak i babyen fra utsiden av magen og forsøkte å snu ham ned mot bekkenet. Jeg var overhode ikke forberedt, og det gjorde så innmari vondt. Har vært hos denne legen før, og har full tillit til ham, men ble bare så sjokka. Fikk ny innkallelse til sykehuset om to uker, for å se om babyen har snudd seg da, eller om det blir setefødsel eller keisersnitt. Etter undersøkelsen var jeg så utafor, gråt og følte meg sår i magen.

Nå bekymrer jegmeg for setefødsel også. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nok ingen erfaring men er nok i samme situasjon som deg. Var til UL forrige uke pga tidligere stort barn og at jeg sprakk en del den gangen. Forrige uke var jeg 34 uker på vei og barnet veide da ca 3.3kg, og i seteleie. Vil trolig bli over 5kg dersom jeg går til tida. Æsj..........

Skal til ny UL til uka og håper jeg kan få litt mer svar. Har INGEN lyst på ks men skjønner jo at jeg trolig må gjennom det med ett så stort barn og i tillegg seteleie. Vil bare si at du har min fulle støtte. Lykke til...........

Skrevet

Jeg kan GODT skjønne at den vendingen var vond!!! Jeg har ikke gjort d. Men var på UL i dag og da skulle fødsels legen kjenne om hode var festet. Bare d gjorde SINNSYKT vondt! Jeg kjente tårene kom til og med... Huff føler med deg og håper d vil rette seg før fødsel . Jeg hadde sete m første mann, da forlanget jeg KS fordi jenta var over 4 kg. Lykke til :)

Skrevet

Gutten min har også lagt seg i tverrleie nå. Lå med hodet ned en god stund, men nå som det begynner å nerme seg så vil han bare være rampete. Jeg er i uke 36 nå. Når er det de vurderer om det blir forsøkt å snu? Skal til legen på tirsdag. Vil jeg få time på sykehuset da? Har også mistanke om at dette blir en stor gutt så jeg vet ikke hva som skjer, jeg. Kjedelig dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...