mummiboy 21.07.06 Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Hvor lenge ammer dere på hvert bryst? Jeg fikk beskjed på sykehuset om å amme 15 min på hver pupp og så gi mme så mye han vil ha etterpå. Dette pga at jeg har ,for lite melk, så skulle jeg pumpe innimellom. Jordmødrene på sykehuset sa vel også at jeg skulle bruke bare en halv time pga at jeg ikke skulle slite meg ut, satt jo å amma hele tiden i begynnelsen, skjønte ikke at jeg ikke hadde nokk melk, pjokken skreik og skreik etter hvert måltid, det var veldig slitsomt. Nå er pjokken 6 uker i morgen og alt fungerer mye bedre nå, men det jeg lurer på er om jeg bør amme lengre enn 15 min ?
glad_jenta Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 ammet i 15 min til begynne med slik at man ikke skulle bli sår.men så økte det på etterhvert:) babyn styrte det til slutt selv
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Om han er fornøyd etter du har ammet 15min så er vel det greit? For du pumper jo og. Min drakk lenge på begynnelsen, men nå styrter han en pupp på under 5min... Hvorfor mener du du må ammer mer enn 15min? Slipper han ikke puppen når han er mett? Eller er det fortsatt sånn at du gir mme etterpå?
Ranveig R Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Du kan jo prøve å la han ligge litt lenger til brystet (så sant du ikkje er veldig sår) berre for å prøve om du tilfeldigvis har fått opp produksjonen. Eg går ut ifrå at han ikkje vil roe seg om han framleis er sulten når det er tomt i begge puppene. Viss han framleis er uroleg etter berre pupp, har det ikkje noko særleg for seg å la han ligge til så veldig lenge (med mindre du vil gå inn for å auke produksjonen, men har du vel sikkert prøvd allereide). Du ser/høyrer når det nærmar seg tomt og du bør "koble han av". Viss han ikkje blir mett vil han neppe sleppe puppen frivillig sjølv om det er tomt, så du må følge med om han svelgar ofte eller om han ligg og sug lenge før han svelgar. Huff, blei litt kronglete dette her, håpar du forstår kva eg meiner likevel.
Halloween-mamma Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Dersom du ikke har vondt eller er sår på brystene så ville jeg gjort som hun over sier, og prøvd å amme lenger. Du kan amme til baby selv slipper puppen, og så skifte bryst. Jeg hadde sopp og infeksjon (visste det ikke da) og sår på brystvorten, pluss at babyen tullet mye ved brystet, så jeg satte etterhvert 15 minutter ved hver pupp som maksgrense, og det gjorde virkelig underverker for meg å vite at jeg bare skulle amme en halvtime hver gang! Og etter at jeg var blitt kvitt alle smertene så ammet jeg så lenge babyen ville, og da kunne det ta veldig lang tid enkelte ganger før han var ferdig.. Nå føles det litt som "gode, gamle dager", da man kunne sitte i sofaen og slappe av og se på TV mens babyen spiste.. Og hvis du fremdeles gir MME men ønsker å få opp produksjonen til å fullamme så er det bare å amme i vei alt du orker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå