Gå til innhold

Oktober: Har dere begynt å vaske klær osv.....?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde min siste arbeidsdag i dag, sykmeldt frem til permisjonen starter.

Har ikke vasket eller ordnet noe enda.

Tenkte jeg skulle bruke den siste tiden nå til å gjøre de siste innkjøp, vaske klær, gjøre klart barnerommet, pakke baggen osv.

Hva har dere gjort til nå???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

har vert sykemeldt pga bekkenløsning hele sommeren, så har på bra dager nytta på og gjort litt klart...

har vaska alle klærne ferdig for noen uker siden, alle storinnkjøp er unnagjort, lagt frem noen av tingene jeg skal ha med på føden...har noen småting igjen, men det syns jeg bare er godt slik at jeg har noen "ærend" de dagene eg kan ta meg ein tur ut;)

kos deg med forberedelsene, følte alt ble så mye mer virkelig når ting kom på plass;;);)

Skrevet

Har begynt å hente frem litt klær jeg har arvet, for å få oversikt, skal kjøpe inn siste resten nå snart.. Har vasket ullposer og skinn, preppet vognen etter førstemann, så vi er sånn høvelig i rute..

Blir kjempesur på mannen min i dag, som ikke ville kjøpe henteantrekk, mente vi kunne se om vi hadde noe av det vi hadde arvet..

Jeg nærmeste skjelte ham ut som ikke skjønte at den slags kjøper vi nytt!!! Ser i ettertid at hormonene kanskje raser litt vel mye, men føler at dersom det er noe "vi" trengen innen bil/tv/stereo sjangeren så er det ikke snakk om å snu på kronene, og da har vi det hastverket, mens med innkjøp og ordning til den lille så har vi sååååå god tid!! Truet ham med naboen som akkurat fikk 5 uker for tidlig.. De hadde ikke fått ordnet noe, og var litt stresset..

Skrevet

Jeg har funnet frem alt jeg har spart på fra første barn, men har ikke fått vasket det enda. Tenkte jeg måtte komme i gang med det neste uke. Det er godt hva som er gjort... :-)

Skrevet

Dårlig med det altså....har tatt de ned fra loftet, men ikke vasket, ei heller strøket....

Håper på sykmeldig snart, så da tenker jeg det blir nok av tid til å styre og ordne:)

Skrevet

Jeg har vel egentlig gjort alt klart til den lille kommer. det eneste jeg ikke har gjort er å pakke bagen. Men min kjære samboer var så flink til å gjøre det i fulleste farta sist gang så det blir vel til at det blir gjort sånn denne gangen også.

Skrevet

OI! Så flinke dere er!! Her gjenstår det meste, han må ha kommode, seng m tilbehør, og "kremt" rommet han skal sove på skal males og legges nytt gulv på...Huff huff..Men har jo nettopp gjort dette, så stellebordet står klart og endel sånne småting er jo allerede tilrettelagt...Ingen vits i å gå på loftete å hente klær før jeg har kommode heller...Det blir vel ei råd:-)

Skrevet

Jeg har vasket alle klærne jeg har spart på fra storesøster og lagt i kommoden. Det som gjenstår er å vaske babydynen, sengetøyet, pakke bagen og kjøpe søskenvogn.....+ kanskje bake noen kaker og fryse ned før barselbesøkene....

Gleder meg til å møte babyen i magen snart :-))

Skrevet

Hei Australia:-)

Har du bestemt deg for hvilken søskenvogn du skal ha? Jeg har kjøpt GT safari swing, men siden jeg fikk søsteren min til å kjøpe den i Ski (augusttilbud på babyshop) har jeg ikke fått sett på den her hjemme...Men har sett på den i butikken, helt nydelig å trille iallefall..Kjøpte rød selv om det er to gutter som skal oppi:-)

Skrevet

Her begynner ting så smått å bli klart nå. Har vasket de fleste klærne, og skal skru sammen senga når bekkenet tillater det. Håpet på i dag, men gikk for mye i går - så kan nok bare glemme å få gjort det i dag... Har termin 1. oktober, og merker at jeg begynner å få litt småpanikk for at ting ikke skal være klart! Går jo i termin om en uke (jordmor sier i alle fall at termin er fra 37+0 til 42+0). Har fortsatt noen småting som må kjøpes. Og har ikke pakket bagen - men har skrevet liste over hva vi skal ha med! Sånn i tilfelle vettet svikter helt når det setter i gang:-)

Skrevet

Hei Susanne!

Det blir nok en Phil & teds E3 double tror jeg. Siden storesøster ikke er så interessert i å sitte i vogna lenger (hun blir 2 i november) tror jeg ikke vi trenger en stor søskenvogn. Men det er kjekt å kunne ha muligheten til at begge barna kan være i samme vogna hvis det trengs :-)

Skrevet

Pakke baggen komemr jeg aldri til å gjøre, jeg brukerjp både slippers, toalettsaker osv. hver dag. Jeg har gjort endel innkjøp, og vasket endel av klærne etter førstemann, vasket også de nye klærne jeg har kjøpt. Skal snart finne frem sprinkelsengen, vaske dynene, vaske sengetøy osv. Ordne litt med vognene og kjøpe nye hjul til den. Så skal vuggen males i løpet av helgen. Har også kjøpt lammeskinn, ulllue + lammeullsinnlegg.

Skrevet

Hei igjen!

Ja den ser jo kjempetøff ut! Vet jo heller ikke hvor lenge jeg trenger vognen liksom, kommer an på hvor lenge han som blir 2 i februar koser seg der...Foreløpig elsker han vognturer, men jeg ser at nabojentene rundt den aldere gjerne vil bruke føtterne:-) Litt den erfaringen jeg har fra å jobbe i barnehage, jenten vil klare selv!! Gutta tar mer enn gjerne imot litt assistanse, he he...Vare livet it det der tror jeg:-)

Jeg tenker å selge vognen så fort vi ikke har bruk for den lenger, og da er tanken å kjøpe enkeltutgaven av samme vognen. Fantastisk lett å trille....Og når jeg "bare" måtte ut med 3000 for vognen, ny, så går det jo greit:-)

Lykke til videre, med vognkjøp og andre små og store forberedelser:-)

Skrevet

Ble litt inspirert da jeg så denne tråden i sted, så jeg satt akkurat på en maskin med babytøy :) Ellers har jeg gått igjennom klær av de minste størrelsene etter førstemann for å se hva som lar seg gjenbruke til lillesøster og lagt det i komoden hennes. Ellers har vi kjøpt søskenvogn. Da gjenstår det å pakke bag'en, venter vel et par uker med det, men har jo tenkt hjennom hva som skal oppi. Og så må vi en tur i boden for å hente bilsetet, vippesolen og mykbag'en til vognen. Har tenkt å shine opp vognen litt også, den bærer noe preg av at to-åringen har sittet i den hjem fra lekeplassen i all slags vær så en runde med kluten vil gjøre seg.

Skrevet

Har ikke vasket noenting enda jeg, men skal ikke handle mer nå før Knøttet kommer og vi ser om det blir jente eller gutt :)

Har ikke eget barnerom så ikke noe stress der, har heller ikke pakket bagen..

Skrevet

Alt er klart og vasket her. Sengen står ferdig oppredd, vogna står klar med pose oppi og bilstol står klar (alt med tepper over for å forhindre at det kommer støv oppi)

Mangler i grunnen bare babyen ;) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...