Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Gutten vår er 10 mnd og har den siste måneden blitt stadig verre å skifte på. Bæsjebleiene er pyton, for det ender ofte med tilgriset baby+mamma+stellebord+stellehåndkle+gulv og annet inventar fordi han ikke klarer å ligge/sitte/stå i ro. Han oppfører seg som en Duracell-kanin på ecstasy selv om han på forhånd er rolig. Hva gjør man da?!?!? Går det over?
Klukkhøna Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 et godt og tydelig sint NEI... men regner med det toget er gått.. siden du må vaske uansett så sett han på golvet og gå vekk/bak døren et par sek med det samme han begynner å tusse seg... gjenta til han gir seg? han erjo liten men han har i alle fall skjønt at det er gøy å stresse dere med å sprelle villt..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 vet det sikkert høres helt umulig ut,men har du forsøkt sette deg ned(på krakk/dolokk) på badet og stelle han på fanget??Kunne kanskje være verdt et forsøk?Merker selv at lillemann blir mer og mer vriden og skifte på,bruker papirkluter for å ta unna litt og disse våter jeg på forhånd,og holder litt godt i føtterne hannes-er en prøvelse..men synes det e rlurt å gjøre alt klart på forhånd..
Halloween-mamma Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Jeg har også en kar som er veldig aktiv og som haaaaater å skifte bleie. Og det er forståelig, siden vi skifter veldig ofte, at han er lei. Jeg prøver å gjøre det minst mulig stressende for begge parter, så da går det som oftest unna veldig kjapt. Slik gjør vi: Skifter bleie ved vasken.. nå som han kan stå selv så står han på kanten av vasken mens jeg holder/støtter med venstrearmen. Så bruker jeg høyrearmen til å ta av bleie og å vaske. Dersom han spreller så lar jeg ham henge litt over den armen jeg holder ham med, er lettere å ha kontroll da. Jeg holder ham inntil meg, på en måte, så da er det forholdsvis enkelt å manøvrere ham uansett hvordan han spreller. Ikke så enkelt å forklare Men i hvert fall så tror jeg det hjelper at han slipper å ligge, og at han har speil å se i (vi synger og tuller gjerne litt i speilet mens jeg skifter bleien).
Ranveig R Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Du har vel sikkert prøvd allerede, men hos oss er det avledning for alle penga. Han ligg i ro akkurat lenge nok til at eg får vaska vekk bæsjen om eg gir han noko nytt og spennande å leike med. Kan vere kvar som helst egentlig. Ein hårbørste, lommespeil, tannkremtube, mobiltelefon, ein eigen vaskeklut... I det siste har det og fungert å synge for han. Han har nettopp lært seg bevegelesene til bl.a. Lille Petter Edderkopp, og når eg synger den gløymer han at han egentlig er sint, for han blir så ivrig etter å gjere bevegelsene. Om det går over veit eg ikkje, men eg håpar det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå