Gå til innhold

Hva gjør jeg galt???? Please hjelp!!! Langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg virkelig noen synspunkter fra dere.

Dagen i dag har vært PYTON. Lurer på om det har en sammenheng med at vi har endret en del på matrutinene til gutten vår på 6 mnd?

Han elsker mme og har til d.d. nok drukket for mye. De sist 3 ukene har han fått 1 grøtmåltid.

Innførte det andre i går (klokka 12 og klokka 16). Han har ikke fått mme til det 2 måltidet, bare vann. Har i tillegg prøvd å drøye til 4 timer mellom måltidene, slik at det har blitt 5 i døgnet (med nattmåltid), mot 6-7 måltider tidligere (hendte at han våknet på natta to ganger).

Det hører med til historien at hs rådet oss til å gi mer fast føde og redusere mme-inntaket. Kurven er for bratt.

Han har i dag vært utrolig grinete, grått på en "ny" måte og virker utrolig sint og irritert.... Tenkte kanskje at det kunne være tenner så vi ga en Paracet stikkpille, da roet han seg faktisk.

Så.....det jeg lurer på er om vi kanskje har gjort for drastiske endringer slik at det blir vanskelig for ham. Men kan jo nesten ikke gjøre det på annen måte nå når vi innfører fast føde.

Hva skal jeg gjøre?

Vær så snill og svar - selv om dere ikke sitter med fasiten er det veldig ok å høre deres meninger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanskelig å si egentlig... Kan jo være tenner..

Vi og har måttet redusere inntaket av mme.. men vi har litt flere måltid da..

Frokost: mme

lunsj: grøt, (litt skive) og mme

Middag: middagsglass og vann (prøver desperat å få i henne venn)

Kvelds: grøt og mme

Men da vi kuttet ut mme til middagen (hun fikk mme til å begynne med i tillegg) så var hun ikke helt enig med oss de første dagen.. var bare irritert.. men etter noen dager gikk det helt fint...

Men er nok litt utspekulerte disse små.. jeg innbiller meg at hun tester grenser allerede...

Du kan jo se det ann noen dager.. hvis det ikke bedrer seg kan du jo gi han litt mme til grøten også trappe ned etterhvert...

Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar Beama!

Er det slik at grøten på et vis erstatter mme-måltider? Kan jo nesten ikke få begge deler over lang tid?

Skrevet

Ja.. det erstatter jo selvsagt måltidet... når hun fikk både middag og mme så spiste hun et halvt middagsglass og en halv flaske mme (ca. 100 ml)

Mens nå spiser hun et helt middagsglass...

Så hvis du skal gi både grøt og mme til et måltid så kan du nok ikke forvente at det spises en hel porsjon grøt og en hel flaske nei...

Skrevet

Har ikke erfaring med mme, så kan ikke hjelpe deg der. Men hva med å gi han litt fruktmos innimellom måltidene hvis han griner fordi han er sulten? er jo verdt ett forsøk i hvert fall. Tenkte bare på dette fordi dere hadde kuttet ned to måltider. Kanskje han trenger litt mer rett og slett.

Skrevet

Er vel snarere tvert i mot her, he he. Da han hadde fått fullt grøtmåltid tilbød jeg ham litt mme etterpå. Men han ville jo ikke slutte å drikke!! Han simpethen elsker flaske med mme. Han ble jo da irritert da jeg tok flaska bort etter 100 ml. Men burde jo være mett da? Etter 100 ml grøt og 100 ml mme. Grøten skal vel mette mer enn mme eller? Hmmm, ikke lett dette! Hva ville du gjort Beama?

Skrevet

Tusen takk for svar Kamilla!

Ja, tenkte på det med fruktmos, men han er ikke overbegeistret for det... Blir bare mer irritert... Hmmm...ikke lett dette!

Skrevet

Nei da er det jo ikke så lett.. Hva med å prøve litt ørsmå biter brød med leverpostei? Eller la han sutte på en kavring uten sukker? Vet ikke jeg altså, bare prøver å foreslå litt..

Skrevet

Kjempe snilt at du kommer med ideer altså. Det med brød var gjrne ikke så dumt. Det skal jeg prøve :o)

Skrevet

Aner rett og slett ikke jeg... men er enig med hun andre her.. brød og kavring! Snuppa synest det er kjempegodt!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...