Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Hei. Pappaen skal være alene med snuppa som er 3,5 mnd i 3-4 timer, og jeg skal derfor pumpe meg og ha på flaske. Noen som vet hvor mye en baby drikker pr måltid? (selfølgelig forskjellig fra barn til barn) Er det noe litteratur som sier hvor mye de ca spiser? (har prøvd et måltid. Hadde vell pumpa ut ca 1,2 dl, Hun drakk alt, men vet ikke om hun var så veldig sulten da...) Noen som vet? Slik at jeg slipper å pumpe meg ihjel bare for sikkerhetsskyld liksom;-)
Martamor Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Ca. 110 kcal/kg pr døgn. Morsmelk inneholder 61 kcal/dl. Min utregning på min 7 kg`s baby: 7 kg x 110 kcal/kg = 770 kcal 770 kcal/døgn / 61 kcal/dl = 12,62 dl/døgn
animal Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Hvis du har en 150 ml tenker jeg det holder. Kommer jo selvfølgelig litt ann på hvor glupsk hun er. Jeg har hørt at man regner 130 ml pr kg i døgnet, så må du jo dele på hvor ofte hun spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå