meg tjohei Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 har en jente på 18 dager, hun har nesten ikke sovet i dag, bare vil ha pupp, men hun ligger ikke lenge om gangen, som regel dupper hun bare av. er dette økedøgn, eller har jeg skjemt henne bort fordi hun har et sterkt sugebehov? hvor lenge varer økedøgn? synes det var litt sånn i går også. takker for alle svar!
animal Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Mener du at hun dupper av ved puppen? Hvor lang tid tar det mellom hver gang hun får pupp? Økedøgn varer vel vanligvis et par dager. Har du prøvd smokk?
meg tjohei Skrevet 31. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2006 i dag har hun villet ha ca hver time, hun pleier og spise ca hver 2,5 time. hun dupper av ved puppen ja, har hun alltid gjort egentlig. hun tar smokk fint, så hun suger mye på den, men hun sovner liksom ikke skikkelig sånn tungt.
animal Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Hvis hun ikke vil ha smokken (som hun vanligvis tar) men vil ha puppen, så ville jeg si at det er økedøgn. Når de er så små, så er det helt normalt at de sovner ved puppen. Hvis hun fortsetter med å ville ha mat så ofte, utover det du tror er økedøgn, så bør du prøve å se om du kan klare å drøye måltidene hennes til ca 1 1/2-2 timer mellom hver gang. For da kan det være at hun ikke får spist seg skikkelig mett, du rekker ikke å fylle brystet ordentlilg før hun vil ha mat på nytt. Men drøy det noen dager, dette går seg nok til av seg selv, naturen er fantastisk sånn.
AE84 Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 d er nok økedøgn, her går d 1time fra begynnelse til begynnelse på ammingen! strevsomt men sett deg ned, avlys alle planer og slapp av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå