Gå til innhold

Er det en mann som kan svare meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min samboer har 2 gutter (3år og snart2år), han var sånn passe flink i begynnelsen,men nå har han stoppet helt opp, han sover til langt på dagen når han har fri (noe han har hatt i snart 1år),spiller data til langt på natt, og han klikker ofte foran barna, kaller meg en drittkjerring, fitte osv.... i dag ba han meg holde kjeft så han ikke hev meg utenfor altanen:-(

jeg blir veldig deprimert og lei meg når det er som dette, og han viser ikke tegn til forbedrelse heller... hva skal jeg gjøre??? noen menner som kanskje kan hjelpe meg?? er helt fortvilet her jeg sitter, han gir meg skyldfølelse for alt..... jeg kommer mg liksom ikke fra han for han propper meg med dårlig samvittighet, sier han skal ta livet sitt og "kjøre løpet" visst jeg går fra han, og da tenker jeg jo på at det blir synd på barna som da sikkert ikke får ha sin far lenger.... men jeg orker ikke dette mer:-( hjeeelp meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt sikker på at det er negativt for barna å være uten en slik far som du beskriver??

Det er ikke alltid at et brudd mellom far og mor er det verste som kan skje et barn. At man holder sammen kan også være verre.

Noen andre råd enn det har jeg dessverre ikke. Skulle ønske jeg visste om en mirakel-kur for slikt, men dessverre er jeg ikke så smart at jeg er i stand til å finne ut sånt.

Skrevet

takk for svar:-)

føler jeg ikke kan snakke med noen om dette her, utenom her inne, han viser seg jo fra sin beeste side når vi er i besøker og er rundt andre folk.... helt til de forsvinner,, da er det det samme gamle:-(

Skrevet

Hva om han plutselig faktisk gjør alvor av truslene sine, og kaster deg utfor verandaen. Da har ikke guttene en mor lengre, og faren havner i fengsel - så da må man nesten veie litt for og i mot. Men husk, de som truer med å ta livet sitt gjør det som regel ikke, det er bare en absurd måte å få sympati og oppmerksomhet på. Og han høres ut som en psykopat eller en med sterke depresjoner om du spør meg. Kanskje det å gå arbeidsledig faktisk er verre for ham enn han vil innrømme.

Skrevet

vet du egentli ville ha svar fra en mann, men måtte bare komme me litt sympati.... Ingen fortjener å ha det slik som du og barna dine har det, og om du lar han holde på slik, vil det aldri bedre seg.... kanskje dere trenger litt tid hver for dere.... i beste fall så ser han hva han går glipp av, og vil gjøre en innsats for at dere skal få det bedre.... i verste fall bryr han seg ikke, og da har du sånn sett ingenting å tape på det, for da er han ikke verdt å ha i hus.... Men om du lar han fortsette å behande dere slik, vil det bare bli verre.... som nevnt over her, så er det som oftest de som truer med å ta livet sitt, som aldri gjør det, de er bare feige og bruker det som en unnskyldning for å gi deg skyldfølelse.... Det er godt mulig at han er kjempeglad i deg og barna, men at han er deprimert av å gå hjemme hele dagene.... Det å sitte hjemme å være arbeidsledig over så lang tid kan ta knekken på de fleste, og i hans tilfelle går det utover deg og barna..... men om ikke du viser at du ikke finner deg i å bli behandla slik, så mister han etterhvert all respekt for deg, og da er det ikke lenger noe å bygge på..... så ta en skikkeli pause, og hvis at du mener alvor.... bo hver for dere en stund, så håper jeg virkeli at det løser for dere til slutt.....

lykke til...

Skrevet

Vanskelig den her, men dere trenger jo helt klart hjelp. Har hørt om flere som har hatt god hjelp av terapi, så kanskje det hadde vært en ide. Jeg tror ikke du og barna bør bo sammen med ham om han ikke skjerper seg. Tror dere ville hatt det bedre uten ham da. Det sprøytet om å ta livet av seg skal du bare overhøre!! Jeg har selv vært i et forhold som varte mye lenger enn nødvendig fordi hun hele tiden truet med det, og det er ødeleggende for dere begge. Jeg blir forbannet av slikt.. Tulling! Hadde det ikke vært for barna ville jeg rådet deg til å kaste ham ut med en gang, men ettersom du sier han var flinkere med barna før, så kan det jo hende det kan skje igjen. Jeg tror ikke det, og han bør virkelig vise vilje fort om du skal holde på ham.

Altså: Ikke hør på selvmordspjattet, ikke godta sluskeoppførselen hans, og om han ikke skjerper seg fort, så kast ham ut!

Lykke til!!!

Skrevet

kast han ut i dag du. Det der er ikke trygt. Fortsetter dt sånn kommer han til å isolere deg helt fra vennene dine og du kommer ikke til å ha noen å ty til. _Ta med deg ungene til en plass du føler deg trygg, feks foreldrene dine og fortell de alt!!! Du må ikke være alene om dette for skulle noe skje er det ingen som kan tale din sak. Aldri tie om noe slikt!!!! Drit i truslene og dra fra han og skulle han bare tulle og innser at han MÅ skjerpe seg så er det en mulighet. Ingen skal være sammen med noen som ter seg sånn. Psykopatbeskrivelse det der! Kom deg ut i dag, før han gjør deg så liten at du ikke klarer si i mot eller forsvare deg!!

God klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...