Gå til innhold

Har så lyst til å si det snart.... :)


babytagg

Anbefalte innlegg

Hei jenter, ser at vi er en hel gjeng på terminlista, som bare går til 12 mai ca allerede... Skal bli koselig å følge dere helt frem til mai. Er stadig innom siden for å sjekke om det er noen nye innlegg, men fant ut at jeg fikk skrive ett selv.

 

Er 5+4 og siden det er min nummer to kommer nok magen til å synes ganske mye fortere denne gangen. Har så lyst til å si at jeg har Frø i magen, i steden for at folk skal tro jeg har lagt på meg... MEN vi får vel vente. Er ikke så opptatt av å vente til 12 uker. Skulle det skje noe, har man jo lyst til å dele det med de samme menneskene uansett. Men på jobben er det vel greit å vente til 10-12 kanskje.

 

Formen er bra, er bare så innmari trøtt og flyr på toalettet hele tiden. MEN det skal bli flere toalettbesøk, med sønnen min var jeg oppe 5-6 ganger mot slutten.

 

Håper å bli kjent med dere snart!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også har så lyst til å rope det ut til alle!! Men så er jeg jo litt bekymret også da... Kan liksom ikke tro at det er sant! Selv om alle drømmer og ideer omkring dette ikke ble sånn som jeg trodde i det hele tatt, så er jeg jo egentlig veldig glad :-)

 

Tror jeg skal vente til det har gått 12 uker. Jeg er bare 4+4, så det er jo veeeeldig lenge til da!! Skal hjem til Bergen (bor i Oslo) i begynnelsen eller midten av oktober, så tenkte å si det til familien da, hvis det ikke har skjedd noe... Tror kanskje ikke de kommer til å bli overlykkelige, men det går som regel fort over :-)

 

Jeg syns det er helt toppers med denne siden! Føler meg så mye tryggere etter at jeg har lest om hva som er normalt og ikke at nå klarer jeg å slappe av mye mer :-)

 

Ha en fin en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner også at jeg begynner å få lyst til å fortelle.. er så mye som ville vært lettere da. Jeg er bare 5+2 i dag, men nå er snart denne uka over.. så er det helg og snart begynner uke 7! Synes tiden på en måte går ganske fort, selv om den snegler seg avgårde samtidig. Idag var jeg å kjøpte noen stretcye bukser og lange gensre. Kjenner jeg føler meg mye mer vell i lange topper (gjerne med empirliv) og bukser som ikke strammer så mye. måtte også prøve en sånn mamma-jeans :) synes de ser så snodige ut, og sånne hadde de ikke da jeg var gravid sist! Tror jeg blir å kjøpe et par nye bykser i alle fall! Er så morro med mammaklær! Gleder meg til det er offentlig og jeg får mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er ny her, jeg vet hvordan dere har det med det og ville si det, er ikke helt sikker enda jeg da, men jeg håper :)

 

Men jeg lurer så fælt på hva dere mener med at dere er 4+3 og 5+2 osv. Hva betyr det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du regner svangerskapet fra første dag av siste mens. Det betyr at når du teller fra den første dagen du siste gang hadde mens, blir det for eksepmel 5 uker og 4 dager. LItt klønete forklart kanskje, men når du kommer inn i det er det veldig lett.Jeg som er 5+4 går i min sjette uke. Det vil si tsnart to uker siden jeg skulle hatt mensen.

 

Lykke til, vi snakkes!'

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror jeg skjønner, altså så er jeg 4+1 og går inn i min 5 uke om onsdag, eller er jeg i min 5 uke? Hvorfor sier man at man er i uke 5 når det egentlig har gått bare 4?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er 4 + 1 er du i din 5 uke, for da er du ferdig med 4 uker og har begynt på din 5 uke.

Jeg er 5 + 4, altså 5 uker og 4 dager på veg med nr. 3. Da er jeg i min sjette uke.

Skal til legen på mandag, da er jeg 6 + 1. Etter legebesøket skal vi fortelle det til foreldrene våres, for jeg er sprekkferdig. Om vi mister så får de jo vite det likevel, så vi gidder ikke å vente med å fortelle det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg er også litt på det stadiet der, at jeg tenker at hvorfor vente når de allikevel får vite det hvis noe skulle skje... Hvis jeg mister vil jeg gå i dvale i laaaang tid vil jeg tro, så det er jo ikke mulig at de ikke merker noe. Problemet er bare at når du først har sagt det til mor og svigermor, så er jo sjansen større for at flere får vite det, i siste ledd jobben. Og jeg vil helst ikke at de skal vite noe ennå!

 

Menmen, merker at magen vokser så mye fortere denne gangen, og det er kjedelig å bare bli rund enn å kunne si at man faktisk bærer på et mirakel.

 

Etter min termin begynte hjertet å slå 30. august. Det var på min bursdag, og synes det var et veldig koselig sammentreff...

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en flott fødselsdagsgave da!! Hjerte til den lille i min mage begynner å slå imorgen :)

Idag har jeg tenkt mye på at det kanskje er dumt å vente med å fortelle.. Det vil bli mye enklere dersom folk vet, og jeg slipper å lage unnskyldninger hele tiden. I tillegg vet jeg hvordan jeg ble sist da jeg mistet, og det vil det gjøre det mye lettere dersom folk vet jeg er gravid hvis jeg mister igjen.. Jeg kommer nok til å bli knust igjen, og ha vanskelig for å fungere.. Sist fortalte jeg det til foreldrene mine da jeg mistet, og mamma kom med utsangn som: "men det var kanskje like greit"? De fikk ikke sett på hvor mye jeg gledet meg, og hadde derfor liten forutsetning for å fortå hvor vanskelig det var for meg å miste.. Idag reiste mamma bort og kommer ikke hjem før om to uker, så jeg må kanskje vente til da uansett... blir litt feil at alle andre skal få vite det først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lurv,

Jeg tror jo det kan være greit at moren din er borte disse første ukene, så slipper du jo egentlig å undre på at du vil fortelle om spiren. Men egentlig skjønner jeg ikke helt det store problemet med å fortelle sine aller nærmeste om det flotte som er i ferd med å skje. Du vet jo så alt for godt hvordan det er hvis noe går galt, og hvis moren din hadde fått vært involvert fra de første ukene ville hun kanskje ikke hatt en så "upassende" kommentar. Jeg vet jo så klart ikke hva slags forhold du har til din mor, men jeg føler veldig at jeg trenger å forhøre meg med henne om ting og tang. Har jo dere jentene her, og en god kollega, men ellers er det ingen som vet...

 

Blir spennende å følge med og bli bedre kjent med deg og dere andre. Jeg har i følge babyverden termin 30.april men siden jeg gikk 16!!!!!! dager over med min sønn, har jeg ingen tro på aprilbarn!

 

Snakkes, ha en fin helg alle sammen.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det gjør det jo litt lettere å holde det hemmelig når mamma er borte. Vi har egentlig et ganske bra forhold, men jeg bor ikke sammen med pappaen lenger (er alene med ei jente på 4) og hun trodde nokk jeg ikke var så glad for å være gravid.. hun forsøkte nokk å trøste, fordi det praktisk sett er lettere med et barn, men det var ikke det jeg ville høre.. gleder meg til å bli mamma igjen, selv om ikke livet mitt er A4.

 

Synes det er irriterende at alle bare går ut ifra at jeg ikke ønsker barnet og at det er en tragedie at jeg er gravid igjen... denne spirten ble laget ved 'hardt arbeid" og det å bli gravid igjen var omtrent det viktigste i verden for meg...

 

Så, jenter... prøv å ikke gjør det med andre :) Det er ikke morro... selv om dere kanskje ville vært missfornøyd i en sånn situasjon, så er det ikke sikkert at alle andre tenker sånn.. mener ikke at dere gjør sånn. Ville bare dele tankene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...