Gå til innhold

virker ikke interessert i grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg prøvd å gi vesla smaksprøver på grøt i over 2 uker, uten at hun viser interesse overhode. Det er såvidt hun gidder å åpne munnen for å smake på det. Klarer jeg å lure inn ei skje, så kommer det like fort ut igjen. Har også prøvd å dyppe den litt i frutti for å få en friskere smak, men uansett vil hun helst ha mme istedet. Likevel merker jeg at hun har blitt hardere i magen. Tidligere var det skikkelig bløtt det som kom ut. Men nå presser hun som regel bare ut en hard og tørr klump, så hun må da tydeligvis ha fått i seg noe grøt likevel?

Skal jeg bare fortsette å friste henne med grøt til hun en dag kanskje får lyst på, eller? Flere som har opplevd samme med sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt med grøtinteressen, men vil bare gi et råd om bæsjen..Hard og tørr klump høres ikke godt ut, ville gitt henne litt sviskesaft så hun ikke får forstoppelse.

Skrevet

Viss du blandar litt sviskesaft eller -mos i grauten kan det hjelpe til å gjere at ho ikkje blir treg i magen + at ho kanskje likar grauten bedre med litt frukt oppi?

Viss ho verkeleg ikkje er interessert, synest eg du skal ta ein pause og heller prøve igjen om nokre dagar. Eller du kan prøve med annan mat, f.eks. kokt, most gulrot. Gulrot er søtt og godt, veldig mildt for magen og perfekt nybegynnarmat (frå 4 mnd - som graut).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...