Gjest Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Er 26+6 i dag.Og har i en ukes tid klødd litt rundt på kroppen.Har sett jeg har noen små nupper rundt omkring som klør. Den er ikke ille den kløinga,men klør litt mer enn vanlig. Så leste jeg at svangerskapskløe kan være farlig(aner ikke om det er det jeg har),med forhøyede leververdier,og for mye gallesyre. Så kom jeg jo plutselig på at jeg har hatt galleoperasjon,og tenkte på om det kunne gi for mye gallesyre eller noe?! Noen som vet noe om dette? Hvordan er svangerskapskløe når det er farlig?Man klør kanskje ekstremt da? Bekymret nå...
komplett familie Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Svangerskapskløe er farlig hvis du klør under beina og inni håndflaten, sa min jm. Og da skulle man ta en prøve for å se om leverfunksjonen var bra. Jeg klødde kun under beina og hun sa det ikke var noe å bekymre seg for. Fikk tips om å gå mest mulig uten klær der det klødde , og det har hjulpet. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg.
Gjest Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Okei,tusen takk for svar....Jeg klør ikke under beina og heller ikke inni hendene. Da er det forhåpentligvis ikke noe farlig da?
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Jeg har hatt sånn kløe selv, måtte ta en blodprøve på grunn av det for å sjekke leververdien og gallesyren...Alt var heldigvis bra! De sier at det kan være farlig en sjelden gang, derfor er det greit å ta en blodprøve... Men det er visst først fra uke 30! Så tror ikke du trenger å bekymre deg... Ta det opp med legen din neste gang du skal dit.. Jeg kjøpte hvitvask på apoteket og smørte meg med det der det klødde! Det hjalp veldig!!!!
Gjest Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Det er heldigvis ikke sånn at jg trenger å smøre på meg noe.Er ikke så ille,men begynner å tenke litt likevel nårjeg har hørt det kan være farlig.... Skal ikke til lege før i oktober,men skal til jordmor 11. september. Holder det at jeg venter til jeg skal til jordmor?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 tror du bør ta deg en tur til lege eller jordmor å bare få det skjekka... det trenger jo ikke å være noe farlig, men er det ikke bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite?? har hatt mye kløe på brystene, og fortalte det til legen min.. han mente det kunne være huden som strekker seg og at det var derfor jeg hadde kløe... bad meg komme tilbake om jeg fikk noen form for utslett eller at det ble verre... har fått et lite strekkmerke etterpå, så jeg tror i mitt tilfelle at legen hadde rett...
Gjest Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Kanskje jeg skal kontakte lege i morgen..... Begynte å tenke på om det kunne ha noe sammenheng med galleoperasjonen min....håper ikke det,og håper ikke det er noe farlig....
Puttipluttipott*har født* Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 Kløe og utslett er svangerskapskløe. Jeg klør som bare det om dagen. Ei venninne hadde masse prikker på magen og klødde veldig under sitt svangerskap, og legen sa det var svangerskapskløe og ingenting å bekymre seg for. Vi får bare leve med et til fødselen er over;-)
Gjest Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 Så den type svangerskapskløe er ikke farlig?
Gjest Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Men,er det svangerskapskløe selv om man ikke klør hver dag?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #11 Skrevet 1. september 2006 KLØE! Hrmpf ?$#"/&..... Klokka er nå 03.50. Jeg klør noe så inne h...., skal på jobb i morgen, og kommer helt sikkert til å være trøtt som en dupp. Har også selv tatt disse testene om leververdier osv, hadde akkurat ikke for høye verdier. Men holder allikevel på å bli gal. Klør absolutt overalt. Har smørt meg inn med alt mulig, men absolutt ingenting hjelper. Skulle gjerne ha sovet litt... Vi må vel holde ut, snart får vi en søt liten baby.
Gjest Skrevet 1. september 2006 #12 Skrevet 1. september 2006 Så ille klør jeg heldigvis ikke....men,er redd det skal bli verre da. Klødde du veldig mye når du tok disse prøvene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå