Gå til innhold

Ville du legge ut bilder av barnet ditt på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik at hvem som hels kan gå inn å se på sidene?

Synes dere feks at det er greit at barnehage og skole legger ut bilder av barna deres?

Det er jo liten sjanse for at noen pervoer skal bruke akkurat deres bilder, men det er jo en liten sjanse der?

Har hørt historier om at barn har blitt lurt av fremmede som kan ha hentet info fra hjemmesidene osv..

Er jeg veldig skeptisk nå? Eller er vi nordmenn veldig naive i forhold til å legge ut bilder på nett?

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg lagt ut noen bilder av barna mine på nettet, men det er først og fremst fordi jeg ikke er så flink på data og kan det! Men vanlig bilder tror jeg ikke jeg ville ha hatt noen problemer med å lagt ut. Min datter har en hjemmeside, og hun har lagt ut et bilde av seg og sine søsken. Men navn, tlf. nummer og adresse er strengt forbudt! Er litt redd for slike ting etter å ha hørt mye rart, men tror at hvis du bruker sunn fornuft så kommer du langt. Ikke legg ut personlige opplysninger og bilder av ungene dine uten klær osv. Og er det ikke mulig lage passord eller beskytte bildene slik at det ikke går an å kopiere de da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...