Gå til innhold

Hvordan starte med dotrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tak i doring. Gutten er akkurat blitt 2 år og er bevisst når han skal tisse. Men usikker på om han greier å kontrolere når han skal tisse...

Skal jeg bare la han sitte på do hver dag? Han vil sitte litt, men det blir gjerne bare i 5 sek :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Slik vi gjør er å la vesla få sitte på potte eller på do hver gang hun skifter bleie,men vi gjør det ikke hvis hun ikke vil. Hun har akkurat blitt to år,men vi har drevet en stund med pottetrening. Vi tar det etter hennes tempo,ikke noe stress her,hun får masse skryt når hun sitter på do eller potta selv om det er snakk om sekunder. Noen ganger tisser hun,noen ganger ikke. Vet det er mange som bruker klistremerker i en egen bok som barna får når de har gjort ifra seg på do,har ikke begynt med dette vi ihvertfall,men det kan være en lur ide. Lykke til med do-trening!!

Skrevet

Hei

Vår gutt er litt over 2 år, og han liker å få sitte på do om kvelden. Han har helt sluttet å bæsje i bleien, det gjør han i do. Tissing er det så som så med, han må ikke sitte på do hvis han ikke vil han heller. Han er blitt veldig glad i å gå med truse og være "stor gutt", så i helgene får han lov til å gå med truse om morgenen. Han har begynt å si fra litt når han må tisse da, men vi har stort sett uhell hver gang når det har gått noen timer. Han vil nemlig ikke alltid gå, når jeg prøver å la ham tisse hver halvtime ca uten bleie;o). "Jeg har jo tissa i do mamma" sier han da. Vi stresser ikke, det kommer etter hvert tenker jeg.

Lykke til;o)

Skrevet

Det beste er å ta det med ro, bleieavvenningen skjer når barnet er modent for det. Å sette barnet på do for at det skal tisse der hjelper ikke annet enn at man sparer noen bleier. Barn vet meget godt at potte/doen er til å tisse/bæsje i, så det trenger man ikke å trene på. Så lenge de ikke har kontroll på å holde igjen urinen, så hjelper det ikke om de har tisset 100 ganger på potta.

Skrevet

vi startet nå i sommer.han gikk mye uten bleie inne og ute så det kom helt av seg selv.ute tissa han i gresset og inne gikk han på potta.han har fått veldig god kontroll og klarer å holde igjen og si ifra.jeg fylte skuffen opp med truser i stedet for bleier,og vi har nattbleier et anet sted så de vet han bare er til nattebruk.vi har ikke tvunget han vi bare prøvde vi.så han er helt bleiefri på dagen nå hjemme og i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...