mom-to-be Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 røntgen hos tannlegen.....Noen som har fått dette i løpet av graviditeten, og helst i 3.trimester? tannlegen min vil ikke ta bilder av meg, og vil derfor heller ikke borre de hullene jeg har der. Det gjør kjempevondt, og han ser hvor det er uten bildene, men han vil ikke borre før han ser hele greia for å være sikker. Jeg orker ikke gå i sikkert 12 uker til med hull, så jeg vurderer å bare beordre ham om å ta den jævla røntgen likevel. Er dette farlig? Får jo forkle over hele seg, så barnet blir jo ikke utsatt for strålingen!? Har hørt så mye forskjellig....hva syns dere? mom-to-be
*toppris* Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 som du sier er det så mange meninger rundt dette... tror nok det beste er å høre med tannlegen din.... vet noen gjør det og noen ikke.. kan jo evt snakke med din jm/lege, de vet det nok;)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Hei. Jeg hadde en liknende opplevelse da jeg var gravid med nr 2. Fikk hull under en fyllig og greide ikke spise noe. Det var utrolig vondt.... Tannlegen måtte ta røntgen og hullet skulle fikses.. Og å gå sånn i 4 mnder var utenkelig!! Jeg ble dekket med to blyforklær før han gikk i gang. Fødte en flott sønn uten noen form for mén iallfall, og veldig takknemlig for det. De anbefaler verken å få, skifte/fornye fyllinger eller røntgen i sv.skapet, men må man så må man... Man kan jo ikke risikere å måtte rotfylle en tann og ha vondt/bruke smertestillende i måneder før baby kommer.... Ville spurt lege/jordmor for sikkerhetsskyld, mentror nok de ville anbefale behandling.. Lykke til.
mom-to-be Skrevet 31. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2006 Tusen takk for kjempe-fint svar! Tror jeg får ringe jordmor å spørre, og hvis hun sier det er greit så gjør jeg det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå