Gå til innhold

hvorfor plutselig "bry" seg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal en x plutselig begynne å bry seg når det nærmer seg fødselen? Hvorfor skal han da begynne å mase og rippe opp i alt drittet når det ikke har noe for seg, det blir ikke bedre av det.. Han vet at ungen får han se, kan ikke nekte ham det, men blir IKKE hver dag for å si det slik... Hva er det med menn som bare skal skifte mening og tro at alt blir bra, da er alt plutselig ok igjen.. Hav er det han innbiller seg egentlig?? Etter å være som en J dritt skal han plutselig bry seg om hvordan det går og være med på fødsel og vre der mest mulig... Det er som om alt skulle være glemt, at jeg da bare skal ta imot med åpne armer og tilgi.. Faen så J forbanna jeg blir på ham.. Når jeg da sier at slik funker det ikke, det vil ta tid, har ikke tillitt til ham lenger osv, at han kan roe seg ned og slutte med tullet sitt, rker det ikke, sp respekterer han ikke dette....

Barnet er hans ja, slik er det bare... det får han se og være med og være far for, vil ikke nekte min sønn en pappa... S han kan ikke komme med det som grunnlag...

FRUSTRERT JA!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å si dette først som sist: Jeg aner ikke hvordan noen av dere er, og hva som er historien deres.

MEN: Som du sier: Det er hans barn også. Det vil si at det er helt naturlig at også han bryr seg om fødselen og alt som skjer rundt den begivenheten.

Og så har jeg et lite spørsmål: mener du at mor har mer rett til å få være sammen med barnet hver dag enn far? (og jeg har fremdeles ikke greie på hvordan dere to er, dette er et ganske generelt spm)

Skrevet

Han kan være med og være pappa ja, men ang fødselen hadde jeg nok satt foten ned. Jeg tok med pappaen første gangen - det skulle jeg ikke gjort, for jeg fikk voldsomme stressreaksjoner pga at han var til stede, ofødselen stoppa opp, og endte med keisersnitt. Det hører også med til historien at det tok nesten to døgn før de bestemte seg for å skjære meg opp. Den som skal være med på fødselen skal være der for å støtte og backe deg opp, og da må du være komfortabel med det om han er med.

Snakk med jordmor om dette du. Ho kan hjelpe deg å finne ut hva som passer best for deg.

Skrevet

Han kan jo være pappa på gamlemåten.. :-)

Sitte ute i venterommet til det er over, og så komme inn og hilse på babyen sin etterpå.

Kanskje han kan dele ut sigarer også..

Skrevet

Ikke dumt forslag :-)

Skrevet

Det der blir bare sensasjonslyst. Beklager men man blir pent nødt til å ta litt hensyn til mor også under fødsel. (beklager dere menn som tror vi bare er "driteutbabyensomerdereseiendom"maskiner) Fødsel er vondt, skummelt og stressende og hvem man vil ha med seg, både inn i fødestua og stressende etter seg på vente må man f....n meg få lov til å velge sjæl.

Skrevet

Eh.. Ja, selvsagt..

Er det ikke mulige alternativer vi forsøker å komme opp med her da?

Slik at både mor og far kan bli fornøyd?

Skrevet

Hvorfor det? Han kan da ligge unna mens hun føder! han kan vel komme noen dager etter, når hun har kommet seg? Det er da ingen menneskerett å få se henne lide? Har han holdt seg unna så lenge kan han jommen ligge unna når hun føder..

HL: Du kan jo bare la være å si fra før barnet er ute. Det er ingen som kan forlange noe mer enn det..

Skrevet

Jeg sier igjen: Snakk med jordmor!!! Hun kan dette her!!! Vi andre har bare en el noen ganske få erfaringer å komme med. Dette er et omstridt tema, og da vil det nok være best å snakke med en fagperson.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...