Gå til innhold

Miste et barn og permisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med permisjonen når en mister barnet. etter som jeg forstår har en bare rett på permisjon 6 uker etter at en mistet barnet. Men på jobben er en jo overflødig fordi de har ansatt en vikar i 1 år. Hva gjør en da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt, kondolerer så masse. Det var trist å høre om babyen din.

 

Du har bare rett på seks uker permisjon ja, men du har krav på jobben din tilbake. Det veit eg 150% sikkert. Du kan eventuelt snakke med en sosionom, eller trygdekontoret kan sikkert hjelpe deg.

 

Dersom du ikkje er klar for å jobbe etter seks uker så får du deg sykemelding. Mange klarer å gå tilbake så tidlig, men dei fleste trenger mer tid.

 

Til slutt vil eg anbefale deg å gå inn på www.englesiden.com

 

Det er et lukka forum for oss som har mista barn. Der er me for kvarandre, og du vil finne mykje støtte og hjelp i fellesskapet der.

 

Håper det går så bra som mulig med deg i denne tunge tiden.

 

Stor klem fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så trist å høre, det er så grusomt vondt å måtte oppleve å miste barnet sitt..

 

Det stemmer at du har krav på 6 uker fra trygdeetaten. Men hvis du er kommunalt ansatt så har du faktisk krav på den permisjonen du opprinnelig hadde planlagt...(Det er ikke alltid at tr.kontoret vet om denne ordningen som kommunene har) Og som det ble skrevet her så har du også krav på å få jobben tilbake når du ønsker det.

 

Jeg mistet selv barnet mitt (uke 42) i februar og har valgt å ta et år. I starten trodde jeg at jeg ikke kom til å bli borte så lenge, men etterhvert så har jeg sett at jeg trenger det. Men dette er jo individuelt. Men det kan være vanskelig å vite hvor lenge man trenger å være vekk i starten...

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få jobben tilbake når som helst bare jeg sa ifra en md før...

 

Ta vare på deg selv

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om dette med permisjon, jeg ble sykemeldt i allefall, og trodde jeg skulle være tilbake nå etter to mnd, men jeg kommer nok til å ta en om ikke to mnd til. jeg er jo ikke "syk" men er utrolig ukonsentrert glemmer de minste lille ting og har fått søvn problemer for første gang i mit liv..

JEg bruker nå heller dagene på hyggelige ting plukke blåbær :-) være opplagt til datteren min kommer hjem fra barnehage, gå og sykle i skogen.

 

Jeg er ganske ustabil i humør og konsentrasjon og i og med at min daglige jobb innebærer anvar for andre mennesker føler jeg meg ikke helt kompetent til å tre tilbake i jobb enda.

 

Fordi som blir sittende inne og sture er det nok godt å komme seg ut i jobb igjen dette må man kjenne på selv..

 

Poenget var egentlig at etter 4 uker følte jeg at alt var så greit nå 8 uker etter sliter jeg mere igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...