Gå til innhold

oi, alle de andre var så tidlig ute...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke den som vanligvis bryr meg så mye om hvor mine barn ligger i utviklingen så lenge de er fornøyd og vokser fint. Men i går på helsestasjonen ble jeg så overrasket over de andre barna. De er mellom 7 og 8 måneder, og de 3 andre på gruppa krabbet og satte seg opp allerede. Han ene reiste seg til og med og gikk langs møblene! Er ikke det tidlig????

Synes nesten litt "synd" på min lille gullklump ;-) Han åler ikke engang, ligger og snur seg rundt seg selv og er fortvilet over å havne akkurat motsatt av der han vil...Jaja, skal nok tidsnok fortvile over han som er akkurat der han vil! Da må vi vel kjøpe lekegrind...

Bare en liten runde dere; kunne deres små krabbe ved denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min blir 7 mnd i morgen kan ikke krabbe/åle seg framover enda. Han prøver så godt han kan, men det visst litt vanskelig enda. :o)

Eldstemann var 7 mnd da han begynte og åle seg framover og 8 mnd da han satt seg opp selv.

Skrevet

Nei,det kunne han ikke:) Lærte seg å åle rett før han ble 9 mnd. Da mista han også interessen for å prøve på krabbing, så nå, litt over 10 mnd gammel, er han langt unna å krabbe. Ikke i nærheten av å reise seg heller. En liten treiging:)

Skrevet

Guro er 7 1/2 mnd nå, og kan sette seg opp selv, og krabber/kryper. Men det er visst ganske tidlig, tror det er rundt 8-9mnd-alder at det begynner å bli vanlig at de kryper og sitter ihvertfall :)

Og han som du så som gikk langs møblene må jo være eksepsjonelt tidlig ute da :D

Det er store individuelle forskjeller, noen ruller når de er 3 mnd, andre når de er 6. Noen åler seg frem helt til de er 1 1/2 år, andre går når de er 10 mnd. Det eneste som er garantert er at ALLE unger (ja, nesten da...) lærer seg både å rulle, åle, krabbe og gå etterhvert :)

Gutten din er garantert helt normal :)

Skrevet

Førstemann krabbet da, var egentlig tidlig ute med alt (jente), men andremann (gutt) er litt treg av seg. Han begynte å rulle tidlig, men nå har han stått på alle fire i snart tre måneder, uten å klare å krype. Han står bare og vugger frem og tilbake, fortere og fortere, og "hopper" med beina, men får ikke armene med seg. Nesten litt komisk å se på! I og med at han begynte å rulle såpass tidlig (ca 3 mnd), trodde jeg kanskje han kom til å utvikle seg raskere enn storesøster, men dessverre...frustrerende både for han og for meg. Ikke fordi jeg bryr meg om at han er "treg", men fordi jeg vet at han så gjerne skulle kommet seg rundt. Han roterer og skubber seg bakover, men det er jo litt vanskelig å styre, og han havner stort sett under en stol eller et bord og ligger og hyler. Han er forresten åtte måneder nå, så det er nok ikke bare ditt barn som ikke kryper. De knekker vel koden til slutt, og da skulle vi kanskje ønske at de ikke kunne krype allikevel...(c:

Skrevet

Samme historie her, vår er 9 mnd men kryper ikke. Alle andre barn i barsel-gruppa krabber og en kunne gå fra 8 mnd av. Det er jo tidlig. Men for noen få dager siden begynte vår iallefall å åle seg (går raskere for hver dag) og samtidig haler hun seg opp fra sittende til stående (men klarer ikke å sette seg opp selv. Utviklingen er vel bare forskjellig og bekymrer meg ikke, det kommer når det vil. Vår har heller ikke en tann enda.

Skrevet

Junior her er tidlig ute. Han løftet seg op i krabbestilling ved 6 mnd alder. Dakrøp han allerede. Dette holdt han på med til han var 7,5 mnd. Da skjedde alt på en gang i løpet av en helg. Satte seg opp, krabbet i "diagonalgang", reiste seg opp og innen en uke var gått gikk han langs møblene... De andre barna i barselgruppa vår er ikke kommet så langt. Men det vanlige er vel at de er litt senere ute enn han jeg har.

Skrevet

Hehe, nei jeg veit godt at det er så ulikt med den utviklingen. Føler meg skikkelig teit som tenker på dette, kjentes nesten ut som om jeg var 10 år og "alle andre" hadde noe som jeg ville ha... Herrejemini hvor teit! Min lille skjønning er så utrolig blid og sosial, og ler og gurgler mot alle. Så selv om de andre var over alt, var det han som fikk oppmerksomheten, så god som han er! Husker godt fra eldstemann at det plutselig ble mer kav når hun kunne komme seg rundt, så vi skal vel bare nyte hver dag der vi vet sånn omtrent hvor i stua de befinner seg til enhver tid!!!

Skrevet

Jeg tror du skal være glad for at gutten din ikke er så tidlig ute.

Min gutt begynte å åle seg fremover da han var kun 4,5 mnd.

Men det var kjekt kun første dagen,for vi oppdaga fort at selv om kroppen var moden for det,så var ikke hjernen det.

Han ålte seg overalt,og kræsja med alt,uten å lære av det.Neste gang var det likedan.Skikkelig pes for oss å hele tiden måtte passe på så han ikke stupte inn i ting han allerede hadde stupt inn i 1000 ganger før..

De sa da på helsestasjonen at hos så små barn så følger ikke kroppen og hjernen hverandre paralellt.Dette går i rykk og napp.

Så jeg syns du skal bare kose deg og nyte tiden mens den lille enda er såpass rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...