temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Theodor (nå nesten 6 mndr) er en sove-engel. Har egentlig mer eller mindre vært det hele tiden. Dvs i starten sovnet han litt sent om kvelden (nærmere natten), men han har helt fra start skjønt poenget med å sove om natten og våkner som regel ikke så grytidlig. I sommer klarte han å snike inn et tidlig morgen-måltid, men det har vi heldigvis klart å slutte med. Nå sovner han kl. 19.00 og sover minimum 12 timer. Ulempen med det er selvfølgelig at han ikke finnes fleksibel på kveldene. Kveldsstellet må starte 18.00, med påfølgende faste rutiner! Ellers skjærer alt seg!!! Hvordan er det med deres engler?
Reveenka Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Åååå, din heldiggris! Vesla her på nesten 7 mnd ga meg håp rundt tremånedersalderen, da nøyde hun seg med nattmat kun en gang, og selvom hun sovnet sent(22-23) og våknet rundt 06 for frokost, tok hun umiddelbart en frokostlur på rundt to timer. Men nå... Sovner mellom 19.30 og 20.30 og frem til 24 -01 - og så holdes jeg i gang som smokk utover natten. Og istedetfor å sovne etter nattmaten, begynner hun å krabbe rundt i dobbeltsenga eller sin egen seng og skriker. Jeg tenkte jeg måtte gjennomføre litt skriking om natten for å få henne til å sove natta gjennom, men syns det er vanskelig siden hun ikke vil ha fast føde ennå. Men så snart hun vil spise grøt eller middag skal jeg bli litt "strengere" med all nattmaten, og hvis hun venner seg til at hun må sovne igjen istedetfor å få pupp når hun våkner om natten blir det kanskje litt søvn på meg igjen også. Det verste med dette er egentlig at jeg ikke har ork til noen verdens ting på dagtid. Føles nesten litt flaut å streve sånn med denne sovingen, detter jo tross alt min fjerde baby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå