Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Min 7 mnd gamle datter har begynt å våkne mange ganger om natta for å få mat. Tidligere kunne hun sove helt til kl 4 før hun skulle ha pupp, men nå våkner hun kl. 23, kl 2, kl 4 og står opp kl 6. Vil ikke ha mere pupp når hun vil opp kl 6 - har vel fått nok i løpet av natta tenker jeg... Skulle så gjerne ha fått henne til å sove til kl 6 uten nattpupp... Det kan jo ikke være behov for det? Hun tar ikke smokk, og derfor synes jeg det er vanskelig å få roet henne uten å gi henne mat. Har ikke så lyst å la henne skrike og skrike. Noen som har tips om hvordan man kan gjøre nattavenninga sakte men sikkert og uten for mye hylskriking? Pappan jobber borte i flere uker av gangen, så det blir nok meg som må trå til..
Gjest Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Hei! Det var akkurat samme situasjon med oss, jenta vår spiste plutselig mer og mer på natta, og var mett når morgenen kom. Hun tar heller ikke smukk, så vi hadde ikke den "trøste" muligheten. Vi gjorde det sånn at vi første natta når hun våknet gikk inn, tok henne ikke opp, men strøk henne på hodet, trøstet og sang. Hun drakk også litt vann. Første natta var hun ganske sinna, og da tok det ca en time å roe henne. Allerede andre natta var det mye bedre!Da brukte vi bare et kvarter på å roe henne. Tredje natta sov hun til morgenen! Hun kan fortsatt våkne på natta, men roer seg med en gang hvis vi trøster og synger litt. Nå spiser hun også godt på morgenen, og det gjør hele dagen bedre for vår del! Det er mange måter å ta nattavvenning på, jeg vet at mange tar barna opp og bysser til de sovner igjen. Du får nok bare prøve deg fram, men jeg råder deg til å være konsekvent med det du gjør,ellers kan det ta mye lengre tid.. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå