Gå til innhold

Kiiiipe pappa...vil ikke komme i bryllupet mitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil ikke komme i mitt bryllup pga min mor(er skilt for ca 7 år siden)

hvem kan gifte meg bort da?? min bestefar??

uff han er så teit...

tror jeg reiser bort for å gifte meg...=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo utrolig kjipt av ham! Får håpe du klarer å nyte bryllupsdagen din likevel:) Spør bestefaren din, du. (eller kanskje en onkel du står veldig nær eller noe..?)

Skrevet

jeg har også en feide gående med mine foreldre. Moren min jobber ikke, hun er hypokonder og leter etter sine egne diagnoser om legene ikke finner noen. Alt fra kols og kreft til lungebetennelse... Hun bruker tiden hjemme på å lage kvalm mellom oss andre i familien og skjønner ikke selv at hennes psykiske lidelser antagelig plager oss andre mer enn henne.. Hvis legen hennes eller psykologen feks ber henne slanke seg 30 eller 40 kilo, er det noe feil med legen, og hun bytter... Pappa skjeller og smeller på meg fordi jeg ikke gidder høre dette løgnstyret hennes, og jeg har nå valgt å invitere de i bryllupet vårt neste sommer, men fordi jeg føler jeg må- ikke fordi jeg vil. Jeg skal ha morfar til å følge meg opp kirkegulvet. Føler at HAN har vært den mannskikkelsen i livet mitt som har gitt meg positivitet og oppbacking.. Og mormor begynte å gråte når jeg spurte.. Morfar trodde nemlig aldri jeg skullle gifte meg..

Selv om jeg er nesten 17 uker på vei, lager mamma masse kvalm. Stikker av med barna mine og er HELT off.. Så jeg har sagt jeg ikke vil ha noe med de å gjøre. Skal konsentrere meg om de to døtrene mine, samboern min, og den lille vi gleder oss til over nyttår..

Jeg er sikker på en onkel/ bestefar/ fetter eller noe hadde blitt kjempe glad om å bli spurt..Ikke la sære fordeldre ødelegge dagen for deg. Den er DIN!

Skrevet

hvorfor akkurat en mann? min pappa kommer gjerne i bryllupet, og vil sikkert gi meg bort også, men jeg har vokst opp med min mor, og treffer pappa maks 3-4 ganger i året (nå har jeg ikke sett han på et år, så blir sjeldnere og sjeldnere). så jeg vil at mamma skal gi meg bort. er tross alt hu som har hatt ansvaret og stilt opp for meg hele livet. så syns det blir riktig at hun gir meg bort og fører ansvaret for meg over til mannen min,. (selv om det heller er omvendt i vårt forhold da, hehe).

Skrevet

Huff a meg! Han pappaen din hørtes ikke så hyggelig ut. Men husk mette marit! Hun gikk opp med sin Haakon - kanskje det er en løsning?

Ellers bestemmer du selv hvem som gir deg bort. Jeg har hørt folk bruke brødre, bestefar og onkler :o) Husk det er mange som ikke har en far også.

Kos deg på dagen din!

Skrevet

jeg måtte også bli fulgt opp av min kommende fordi min far var redd for å begynne å grine om han skulle følge med opp (litt følsom pappa:)

tror faktisk det er en del som blir fulgt opp av andre enn fare.. denne gange må jeg nok pent gå opp alene :) (skal gifte med for annen gang)

Skrevet

Det har faktisk vært vanligst at brudeparet går inn i kirken sammen. Dette med å bli gitt bort har kommet fra USA. Alle i mine foreldres generasjon gikk inn i kirka sammen. Det samme kan du lese om alle tradisjoner fra middelalderen og fram til idag. Vi gikk inn sammen. (Pappa stussa rett og slett over at noe annet var mulig) Det var veldig fint. Nå skal det sies at vi boikotta alt av "amerikansk-film-bryllup" da ;-)

Skrevet

Hva med at din mor følger deg?

Dette har jeg opplevd i bryllup og det var kjempeflott!! =)

Skrevet

men alvorlig talt...du skal vel ikke bli gitt bort av noen???? problemstillingen virker i beste fall noe avlegs!!

Skrevet

synes du har en "dum" pappa som ikke vil komme i bryllupet ditt bare pga morra di er der !!!

selv om de har vært skilt i 7 år så burde de i allefall klare å holde freden for en dag vel? de burde være såpass voksne personer at det burde gå ann eller hva'?

Skrevet

Ikke vær lei deg. Pappan din er dum. Du skal se du får en fin dag likevel. Det er jo ikke et must at du blir giftet bort av faren din....Det går an å gå alene opp kirkegulvet, velge borgelig vielse hvor tradisjonene ikke krever at far leier deg osv. Dere finner nok ut av det! Lykke til og ikke la dette ødelegge for deg!

Skrevet

hei du!

jeg har ikke hatt kontakt med min far før for to år siden, nå er det to år til jeg skal gifte meg og han skal ikke "gi meg vekk".

man kan ikke gi vekk noe man ikke har hatt vettu.

helt fra jeg var ganske "liten" har mamma spurt om hun kan få føge meg opp, og det skal hun få lov til.hun har vært min klippe i livet, og den voksne personen som har betydd mest for meg i mitt liv.

det er ingen som sier at det må være far,mange velger en onkel eller annen mannlig sleknting, fordi det kanskje skal kompansere for at far egentlig skulle gitt deg vekk, men for meg spiller det ingen rolle hva slags kjønn den som følger meg opp har.

kjære mamman min...

lykke til i valget

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...