Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Hun er 19 år og fremdeles jomfru. En fantastisk pike på alle måter. Moren hennes er veldig opptatt av at jenta må være jomfru når hun gifter seg. Dette er jeg veldig uenig i, fordi jeg synes det er kjempeviktig at sexlivet fungerer bra. Min x var ingenting i sengen i forhold til min nåverende mann. Hva hvis hun gifter seg med en som ikke har peiling? Hun går jo da glipp av utrolig mye. Hva synes dere? Synes dere jeg er helt sprø?
*toppris* Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 syns det er helt opp til den jenta på 19. Men selvsagt, skulle jeg valgt selv så er det greit å "prøvekjøre bilen før kjøp".... Man kan aldri vite, finnes da litt av hvert..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Må ærlig innrømme at jeg tror ikke jeg hadde vært gift med mannen min om ikke jeg hadde prøvekjørt ham;) Likte jo fyren men var ikke helt overbevist, prøvekjørte det jeg kanskje trodde var Audi og fant en Ferrari;) At hele resten av gutten er fabelaktig fant jeg ut etterhvert... Så hadde han ikke vært Ferrari så kanskje jeg ikke hadde funnet ut hvor fantastisk resten er;)
Gjest Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Hvis det betyr noe for henne selv at hun og en evt fremtidig mann at de er jomfruer og klarer å overholde det tar jeg av meg hatten for det. Det må man jo bare respektere. Selv ville jeg ikke turt å kjøpt uten å prøvekjøre. Nuvel, når man er 19 har man fortsatt mye tid til å holde på prinsipper, slippe tak i de og finne seg nye og mer realistiske:) Uansett kan hverken moren hennes eller noen andre ta det valget for henne..
Gjest Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Jeg må si meg helt uendig med deg hovedinnlegger. jeg selv er 20 år og har kun vert sammen med min nåværende mann. Vi ble sammen da jeg var 14 år. Jeg hadde planer om å ikke ha sex før jeg var gift. etter en god stund fant jeg ut at det ble ganske umulig fordi vi hadde blitt sammen så tidlig. men vi hoppet ikke til køys før vi var sikker på at det ble oss. Om man ikke har ligget sammen med noen før man er gift har ingenting å si. Vi synst det er helt fantastisk å tenke på at det er ingen andre i bilde enn oss to. man er kanskje ikke perfekt i sengen med det første, men man lærer hverandre å kjenne. Dette synst jeg er utrolig viktig. Jeg synst ikke det er bra med holdninger der man MÅ ha ligge med forskjellige. Det er ikke nødvendigvis slik at man er mest glad i den som er best i sengen. men det er mine meninger da
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 Faren med å ikke ha sex med annen enn den du gifter deg med er kanskje muligheten for utroskap uansett hvor godt man har det med den fyren. Mennesker er nysgjerrige og lurer mange ganger på om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet. Sier ikke alle er slik, men det er det som er vanlig at man i tenårene eksperimenterer litt fordi man er veldig nysgjerrig. Hadde ei venninne som giftet seg - begge var superkristne og jomfru. Endte med at hun ble nesten voldtatt på bryllupsnatten og alle de andre gangene fordi de dustekameratene hans sa at han måtte bare kjøre på. Tenkte jo ikke på å gjøre det godt for henne også med forspill og la henne bli våt - hun ble livredd og skremt for sex. Han var veldig psykopatisk mot henne også, nå er dem skilt og hun er gift med en fantastisk mann. Veldig dumt siden det er imot hennes prinsipper, men hun måtte tenke på seg selv og angrer ikke valget hennes. Men jeg hadde ikke stressa for mye med stedattera di - det er også vanlig at et par blir erfarne på hverandre ) Da er det viktig med kommunikasjon og egenskapen til å tørre gi beskjed.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Min mor var veldig engstelig for at jeg skulle ha sex før ekteskapet også. Det slår veldig feil ut når foreldre prøver å blande seg i dette, særlig hvis man prøver å aktivt forhindre det. Greit å si hva man mener og gi en god begrunnelse, men så må man jo til syvende og sist sette ungene sine fri. Hun er 19 år og skal velge alt dette helt selv, så hvis mora ennå ikke har klart å overføre holdningene sine til henne, så er det jammen for sent! Jeg synes det er merkelig hvis dere voksne damer diskuterer dette i det hele tatt, og det er dumt av deg å gå inn i debatten på hennes premisser i så fall. Bedre da å si det som det er, at det spiller ingen rolle hva dere to mener. Det eneste som spiller en rolle, er hva jenta selv tenker om saken, og det har ingen av dere noe med.
ballong Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 Fint å lære sammen også. Uansett 19 år , det er jo ikke noe hast..
Pufsepufsa Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 Tror dere bør ligge unna dette teamet både du og moren.... Dette er hennes valg og ikke deres. Og om noen skulle påvirke noe som helst så er det jo faktisk du som oppfordrer til umoral og utsvevende liv... (Nei jeg vet det ikke er nødvendigvis det du oppfordrer til, men det er ikke greit med et press på seg at man ikke burde være jomfru heller...).
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Synes det er veldig mange her som absolutt skal kritisere alt stebarnas mødre mener... Dere må akseptere at andre folk har andre meninger og lærer disse til SINE BARN uansett hvor mye farens nye kjæreste måtte mene noe annet. Det at man lærer ungene sine seksualmoral hindrer både sykdommer og kjærlighetssorg. Synes ikke du skal blande deg eller presse andres barn til å ha sex...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 det er jo selvfølgelig helt opp til henne selv, men for min del har det aldri vært aktuellt å vente til etter jeg ble gift... jeg mener at sexlivet er en viktig del av et forhold... gift eller ugift.. sier dermed ikke at en skal ligge rundt med alle og hver mann, men hvorfor vente dersom en har lyst... tror faktisk jeg hadde blitt skikkelig skuffet på bryllupsnatta dersom jeg hadde gått og ventet i flere år...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #12 Skrevet 31. august 2006 Hun slipper i allefall å angre på at hun har vært med for mange for tidlig....det er ikke bra det heller...og i allefall ikke i dag når det finnes så mye rart man kan dra på seg av sykdommer. Jeg ser vel helst at jeg hadde holdt litt mer igjen selv også når jeg var i tenårene =0) Uansett, vil hun ha sex så har hun det..med eller uten morens samtykke......man kan jo ha det andre steder enn hjemme =0)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #13 Skrevet 31. august 2006 La nå alle gjøre det som er naturlig for dem. Utrolig hva en skal blande seg borti!
Stratos med 3 barn Skrevet 31. august 2006 #14 Skrevet 31. august 2006 Jøss, jeg trodde de fleste sluttet å bry seg om barnas sex liv etter at de var lovlige og man hadde tatt den obligatoriske prevansjons og blomsten og bien praten med de jeg. Resten må jo bli opp til jenta/gutten.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #15 Skrevet 31. august 2006 La nå jenta velge selv! Det er mange som fungerer helt strålende med kun å ha hatt en sexpartner. Hva vet andre om det liksom...?
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 31. august 2006 #16 Skrevet 31. august 2006 Jeg synes ikke dere som foreldre skal legge dere oppi dette jeg. Hun er 19 og stor nok til å tenke selv. Dessuten er det forholdet som avgjør hvordan sexen blir. Ikke at man har erfaring.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #17 Skrevet 31. august 2006 Syntes absolutt hun bør velge dette selv, hun merker fort når hun er klar for sex.Dette med å vente til man er gift er utrolig gammeldags, og jeg tviler på at man finner en mann i dag, som er interessert i å vente med sex til man er gift. Klart det hjelper med erfaring, men det er sikkert utrolig spennende å utforske å lære hverandre underveis, om man er åpen når det gjelder sex og fantasier da. Møtes to sjenerte forsiktige jomfruer kan det vel kanskje bli litt "kjedelig" Men tilbake til det å vente til man gifter seg, er det noen som gjør det lengre?
Nicita73 Skrevet 31. august 2006 #18 Skrevet 31. august 2006 Hva mener hun selv da? Eller er det kun mamma som bestemmer her?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #19 Skrevet 31. august 2006 Hei igjen, og takk for alle svar. Grunnen til jeg tok opp dette er fordi stedatteren min forteller meg alt. Hun spør om råd og er uenig med mammaen sin. Jeg ønsker ikke å tråkke moren på tærene og dette har jeg fortalt henne. Det jeg har sagt er at hun er voksen og må selv avgjøre hva som er riktig for henne. Har også sagt at dersom hun ikke er klar for å gjøre noe så skal hun heller ikke gjøre dette. Er hun derimot klar bør hun beskytte seg med kondom. Det er helt klart hennes avgjørelse, men jeg håper selvfølgelig at det blir en god opplevelse for henne når det evt. skjer. For min egen del er jeg glad jeg har vært med mer enn en person, men dette har jeg ikke fortalt henne.
Pufsepufsa Skrevet 31. august 2006 #20 Skrevet 31. august 2006 Til du som spurte om det så finnes det faktisk en del som ønsker å vente til man blir gift/spare seg til den rette og sånn. Faktisk var det en liten oppblomstring av disse holdningene blant unge par for et par år siden. Hører nok fortsatt til et mindretall, men likevel. Jeg synes det er utrolig flott, og ville heller oppfordret barn og unge til å holde litt igejn enn å nærmest presset dem ut i voksenverden. Og hadde jeg vært i den situasjonen at en stemor hadde prøvd å påvirke barna mine til noe jeg selv mente var feil hadde jeg blitt rasende..... 19 år er ingen alder - mange "normale" både jenter og gutter er jomfruer lengre enn dette. Tror det er mye værre å få et press på seg at man er så gammel at man "burde" ha ligget med noen. Og man trenger ikke erfaring - for noe tull. Trodde også det en gang i tiden selv, men et ekteskap handler jo om å vokse sammen. Såkalte erfaringer fra før bør være færrest mulig, det er jo sammen man skal erfare....
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #21 Skrevet 31. august 2006 Har ikke oppfordret henne til noen ting, har sagt hun må selv bestemme og at hun ikke bør gjøre noe uten hun føler seg klar.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #22 Skrevet 31. august 2006 Jeg er helt uenig. Jeg har kun hatt sex med mannen min og føler ikke at jeg har gått glipp av noe. Kunne ikke tenke meg å prøve noe annet for å se om gresset er grønnere på den andre siden. La nå jenta bestemme dette selv.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #23 Skrevet 31. august 2006 Jeg har kun hatt sex med min mann ingen andre vi fant hverandre når jeg var 15 år og giftes oss etter 7 år (vært 12 år sammen i år) Hadde sex før vi giftes oss og jeg synes ikke jeg har gått glipp av noe heller. Det er så mye info som ligger ute og hjelp man kan få til å finnet et bra sexliv. Og jeg hvet se er ikke alt en bør gå etter for det finnes så mange egenskaper som er mye mer viktigere en sex. Sex er hva en gjør det til selv uavhengig partner og kan forandres på akurat som en skolekarakter fra 1 og til 6. Alle begynner vel langt nede og klyver seg fremover.Og noen har litt mer peil en andre og sånn er det med alt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #24 Skrevet 31. august 2006 Jeg har også kun hatt sex med mannen min. Og sånn erfaringsmessig har jeg prøvd mye mer spennende sex enn alle mine venninner. Selv om de har hatt flere menn, har jeg hatt EN mann som jeg har følt meg trygg på og kunnet prøvd alt med.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #25 Skrevet 31. august 2006 det er jo som å kjøpe en vare uten å prøve den først! dessuten merker man godt om kjemien faktisk er 100% når man har sex med partneren sin! jeg hadde nok ikke hørt på moren min i denne saken. men når sant skal sies så er jeg lei meg på grunn av at jeg ikke var jomfru da jeg møtte samboeren min. men det er vel mye pga av at han va det! så der sitter jeg med mine svinn på skogen, å han har bare hatt meg! det er viktig at en kjenner hverandre godt å vet at en er gla i hverandre før en har sex da! men jeg hadde på en måte følt at jeg giftet meg på litt for små premisser på en måte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå