Gå til innhold

ema18*venter en liten jente* ((ble ganske langt))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann....

Så først innlegget ditt på bim, men svarer deg her jeg=)

Her er litt om min erfaring..:

Grunnen til at jeg ville ha keisersnitt i første omgang var at jeg hadde skikkelig angst, ikke bare litt, men kjempe angst.. Nå veit jeg ikke hvorfor du skal ha keisersnitt, men det er jo samme tingen uannsett=)

Jeg snakka først med min helsesøster om angsten og hun sendte et prev opp til sykehuset hvor jeg skulle føde, der fikk jeg time hos lege som skulle "analysere meg" eller noe, se om jeg passa til å få keisersnitt, de er skikkelig nøye på det her... Han var super slem og hørte ikke på meg en gang om hvordan jeg hadde det før han sa "NEI..!! du får ikke keisersnitt"...! *Alt dette skjedde vel kanskje 1mnd eller 3 uker før jeg skulle føde...* Men jeg ga meg ikke og neste gang jeg var hos helsesøster så fikke jeg hu til å sende et brev til, jeg fikk atter en gang time hos lege, denne gangen var det ei dame som jeg skulle snakke med, og jeg fikke faktisk snakke før hu svarte også:)

Jeg forklarte hvordan jeg hadde det og vi kom fram til at jeg skulle få keisersnitt, men hvis jeg kom i fødsel før KSdatoen så skulle jeg prøve å føde vanelig, men hvis det ble for mye for meg skulle jeg igjen få KS:)

Jeg ble så utrolig glad..! Min egentlige termindato var 10 oktober, mens KSdatoen ble satt til 04 oktober, tiden fram til Ks var jeg super nervøs hver gang jeg fikk litt vondt i magen, men heldigvis skjedde ikke'no og dagen før jeg skulle ha Ks møtte jeg opp på sykehuset til avtalt tid, noe jeg egentlig ikke hadde behøvd, siden det tok eeeeeevigheter før de fikk tid til meg..

Når det endelig var min tur så tok de blodprøver av meg, og hørte på hjertelyden til jenta mi.. Var ikke så veldig masse som skjedde egentlig, på kvelden så kom det et par leger inn til meg, det var de som skulle opperere meg dagen etter, de snakket litt om inngrepet og passa på at jeg hadde det bra..

Jeg var veldig forskjøla så de var faktisk ganske usikkre om jeg faktisk kunne få Ks i detheletatt en stund, men jeg kunne heldigvis det:)

Dagen etter våkna jeg tidlig siden jeg egentlig skulle ha Ks rundt kl:10, men kunne nok ha sovet litt til ja, for det var et par hasteSnitt som kom inn før meg så jeg ble utsatt..

Før jeg skulle ned så ble jeg forberedt litt, de spurte om jeg ville ha noe beroligene, men det takket jeg nei til siden jeg var ikke redd,(gleda meg for mye til å treffe jenta mi)).. Dette er litt ekkelt, men de tok slik "tarmskylling"ikke helt det, men nesten, slik at det ikke skulle bli no problem seinere, også fikk jeg tatt meg en dusj, deretter satte de inn kateter(trur det var det det het) siden man blir helt lam av epudiralen så man er nødt til å ha det hvis ikke tisser man på seg og det er ikke noe gøy..

Så var det endelig min tur:) Da trilla de meg ned til opprasjonsalen, der flytta de meg over til en anna båre, og trilla meg inn til neste rom, der som opprasjonen skulle utføres, inne på det rommet satte de epiduralen i ryggen min(AUU!!det var vondt) og jeg lå å ble lam mens de fortalte om inngrepet..

Da bedøvelsen satte inn så fikk jeg slik blått sykehuspapir mellom huet ogg magen slik at jeg slapp og se at de skar opp magen min, deretter kjente jeg at det pressa litt noen ganger(ikke vondt) og plutselig hørte jeg at de starta en slik suger(samme som hos tannlegen når de skal ha vekk spytt)) den brukte de til å få vekk alt vannet, også kjente jeg et lettende trykk på magen og da hørte jeg den vakreste gråten, også fikk jeg se min nydelige datter for aller føste gang<3<3

De tok henne for å tørke henne litt mens de sydde meg igjen, såkom de inn med hu igjen en liten stund før de gikk opp til pappan hennes og veide og målte hu, imens ble jeg lagt på overvåkning, var ikke så lenge jeg lå der før sambo/pappan kom ned til meg med prinsessa våres, der nede fikk hun pupp for første gang..

Jeg lå der en god stund, til bedøvelsen begynte å gå ut, det var ikke vondt anna enn når jeg hosta, det var ikke vanelig hoste, men skikkelig hoste siden de trodde en stund at jeg hadde bronkitt.. Men uannsett.... det var ikke vondt ellers altså:) Før jeg ble trilla opp på rommet mitt igjen så skifta de bleie på meg=/*flau* hehe.. huff. det var litt ekkelt, der må du regne med masse blod=//

Vel oppe på rommet fikk jeg tid til å bli bedre kjent med min lille datter, når man har keisersnitt må man være på sykehuset i 4dager siden man får en sprøyte imagen hver morra som skal forhindre blodpropp, hvis man vil hjem før så må man komme inn hver morra for den sprøyta(fikk jeg beskjed om)), dagen etter ks skulle jeg dusje, dt var litt ømt, ikke veldig gøy, ei kjempe snill sykepleier hjalp meg før jeg gikk inn i dusjen.. igjen var det masse blod, huff... Når jeg var ferdig måtte sykedame hjelpe meg på igjen med bleie og klær... Såret var litt ømt, men det var mye pga. hosten min..

Bleie brukte jeg bare de første dagene på sykehuset, det får man det, deretter brukte jeg noen Enorme bind resten av oppholdet, jeg var der vel i 6dager trur jeg. Når jeg kom hjem blødde jeg såpass lite at jeg kunne bruke bare vanelige bind.. Jeg blødde i ca.2uker etter ks, ikke noe mye lenger hvertfall(heldigvis))..

oioi.. dette ble veldig mye, men håper det har vært til hjelp(hvis du gadd å lese alt da=Phehe))

Er litt trøtt nå så jeg regner med at det er litt feil innimellom=p

Bare å spørre hvis det er noe du lurer på=))

Mvh. Mia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe tusen takk.. ja jeg er oxo drit redd for og føde men jeg har i hvertfall bestemt meg for og prøve men hvis det ikke går el jeg er for anspent så velger jeg keisersnitt.. men arret etterpå dah? er det ille? har du msn? trenger kanskje litt råd hehe..

Ema

Skrevet

var det 4 jenta di ble født?? mi blei født 13okt...

Skrevet

Heisann..

Ja, det var oktober hu blei født=) ikke lenge igjen til hu er 1år nå, så fort tia går=/ hehe....

Skrevet

jepp..det blir kjempe kos!!

har du bilder av henne? eller hjemmeside?

Skrevet

jupp, ahr hjemmeside=) den er: www.myprincessjulie.piczo.com

du da, har du hjemmeside eller noe???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...